يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۲۱
کد خبر: ۱۲۸۶۶۲
|
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، گفت:۱۲ اثر از آثار هنرمندان حوزه صنایع‌دستی استان به مرحله ارزیابی کشوری نخستین جشنواره دست‌آفرین‌های هنر ایرانی راه پیدا کرد.
۱۲ اثر از کردستان به مرحله کشوری جشنواره دست‌آفرین‌های هنر ایرانی راه یافتبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، یعقوب گویلیان پنجشنبه شب در آیین اختتامیه نخستین جشنواره دست‌آفرین‌های هنر ایرانی در خانه کرد سنندج، اظهار داشت: این جشنواره در قالب محصولات و تولیدات صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی به‌ صورت ۲ مرحله استانی و ملی برگزار می‌شود.

ایرنا به نقل از وی افزود: پس از نمایش ۸۰ اثر فاخر و ارزشمند از ۵۰ صنعتگر توانمند استان در خانه کرد سنندج و ارزیابی آن توسط کارشناسان دبیرخانه این جشنواره، ۱۲ اثر از هنرمندان شهرستان‌های سنندج، بانه، دیواندره و بیجار به مرحله نهایی و ملی این رویداد راه یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان اظهار داشت: گلیم‌بافی، صنایع چرم، نازک‌کاری، البسه محلی، کلاش‌بافی، ارغوان‌بافی و مینا کاری از جمله رشته‌های منتخب شده در این جشنواره است.

وی گفت: آثار برتر هنرمندان استان در مرحله ملی این رویداد که اسفند سال جاری توسط معاونت صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی کشور در تهران برگزار می‌شود، مورد داوری و ارزیابی قرار می‌گیرند.

به گفته وی جشنواره دست‌آفرین‌های هنر ایرانی در ۲ مرحله استانی و کشوری و با همکاری و مشارکت بسیج هنرمندان و مرکز بسیج وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی برگزار می‌شود.

در آیین اختتامیه این جشنواره از هنرمندان منتخب استانی و سه نفر از اساتید برگزیده حوزه صنایع‌ دستی کردستان تجلیل شد.
نظر شما