يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۸
کد خبر: ۱۲۸۶۸۲
|
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱
آثار نگارگری امیرحسین آقامیری که اکثر آنها تفسیری از آیات قرآن است، با هدف انتقال مفاهیم ارزشی در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری به نمایش گذاشته می‌شود.
نگارگری‌هایی با موضوع «توحید»به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، امیرحسین آقامیری، هنرمند عرصه نگارگری و تذهیب کشور است و نمایشگاه وی از ۲۱ آذرماه در سالن ابوالفضل عالی حوزه هنری برگزار می‌شود.

ایسنا افزود: این نمایشگاه با عنوان «توحید» شامل۳۰ تا ۳۵ اثری است که طی ۲۸ سال فعالیت هنری آقامیری خلق شده است.

آقامیری با بیان اینکه موضوع اکثر آثار نمایشگاه «توحید»، قرآنی است اظهار کرد: آثار این رویداد هنری موضوعات مختلفی را در بر می‌گیرد؛ برای مثال یکی از تابلوها درباره «توحید» و دیگری به مضمون «شکر» اشاره دارد.

وی ادامه داد: آثار این نمایشگاه برداشت شخصی‌ام از تفسیر آیات قرآن است؛ یعنی در مواجهه با آیات به کتاب‌های مرجع مراجعه کردم و بر اساس آنچه که درک کرده‌ام به خلق هنر پرداختم.
وی که با حوزه هنری گفت‌وگو می‌کرد، درباره اینکه آثار نمایشگاه «توحید» تفسیر چند آیه قرآنی است؟ گفت: من سعی کردم خیلی از آیات را در قالب اثر هنری نمایش دهم اما نتوانستم همه محتوای استخراج شده‌ام را به تصویر بکشم؛ چراکه برخی موضوعات قابلیت خلق هنری را دارند و برخی از مضامین بسیار سخت‌ هستند.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه «توحید» امیرحسین آقامیری ۲۱ آذرماه ساعت ۱۱ در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح می‌شود و تا ۵ دی ماه هر روز از ساعت ۹ تا ۱۸ میزبان بازدیدکنندگان است.
نظر شما