يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۲
کد خبر: ۱۲۸۷۷۹
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
میزبانی فرهنگسرای امید از نمازگزاران جمعه
فرهنگسرای امید میزبان این هفته فرهنگسرای منتظر در نماز جمعه است و برنامه‌های متنوعی را برای نمازگزاران تدارک دیده است.

ثبت‌نام از سالمندان برای صدور کارت منزلت در «فرهنگسرای منتظر»به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای امید همزمان با برپایی نماز پرفضلیت جمعه در شهر تهران، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با برپایی مجموعه غرفه‌های «فرهنگسرای منتظر» از نمازگزاران و مردم متدین شهر تهران پذیرایی می‌کند. در این غرفه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و دینی به رده‌های سنی مختلف ارائه می‌شود.

میزبان نمازگزاران روز جمعه این هفته، 25 آذرماه، فرهنگسرای امید و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 13 است. این مرکز فرهنگی هنری با تدارک برنامه‌هایی متعدد به استقبال نمازگزاران رفته و از آنان میزبانی می‌کند.

ثبت‌نام از سالمندان برای صدور کارت منزلت

یکی از مهم‌ترین بخش‌های فرهنگسرای منتظر ارائه خدمات سلامتی اولیه به عموم نمازگزاران به ویژه سالمندان عزیز است. فرهنگسرای امید به عنوان مرکز فعال در ارائه خدمات به سالمندان، ایستگاه سلامتی را در خلال برگزاری نماز جمعه برپا کرده است.

در این غرفه، تست قند خون، فشار خون و مشاوره پزشکی روانشناسی به عموم مردم ارائه می‌شود.

هم‌چنین برای رفاه حال سالمندان عزیز و ارج نهادن به مقام آنان، ثبت‌نام برای صدور کارت منزلت ویژه جهاندیدگان عزیز در خلال برگزاری نماز جمعه و فرهنگسرای منتظر انجام می‌شود.

بازی و سرگرمی ویژه نوجوانان

فرهنگسرای امید در غرفه دیگری در فرهنگسرای منتظر، برنامه‌هایی را برای کودکان و نوجوانان تدارک دیده است تا این گروه مهم نیز در خلال نماز جمعه اوقات شاد و مفرحی را تجربه کنند. بازی و سرگرمی یکی از برنامه‌های مهم این غرفه است. هم‌چنین نقاشی و فعالیت‌های دست‌ورزی نیز در این غرفه برای کودکان اجرا می‌شود.

کتاب‌ها به گردش می‌روند!

کتابخانه فرهنگسرای امید در برگزاری فرهنگسرای منتظر حضوری فعال دارد. از جمله برنامه‌های کتابخانه می‌توان به مسابقه کتابخوانی اشاره کرد. هم‌چنین کتابخانه امید از علاقه‌مندان برای عضویت در این کتابخانه، به صورت رایگان ثبت نام می‌کند.

طرح «کتاب در گردش» که مدت‌هاست در مدیریت فرهنگی هنری منطقه 13 اجرا می‌شود، در روز برگزاری نماز جمعه نیز پذیرای علاقه‌مندان به یار مهربان خواهد بود. نمازگزاران جمعه که قصد دارند کتاب‌های بدون استفاده خود را با دیگران به اشتراک بگذارند می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

برپایی پویش «من حجاب را دوست دارم»

پویش «من حجاب را دوست دارم» برنامه دیگری است که به همت فرهنگسرای امید در روز جمعه 25 آذرماه برگزار می‌شود. در این پویش از دختران و بانوان دعوت می‌شود تا در این پویش عضو بشوند.

پویش سراسری «من حجاب را دوست دارم» با هدف تشویق جامعه به حجاب از سوی فرهنگسرای امید برگزار می‌شود.

قرآن بخوانید هدیه بگیرید

همزمان با برگزاری نماز جمعه و برپایی فرهنگسرای منتظر، نوجوانان قرآن خوان می‌توانند در طرح «قرآن بخوانید، هدیه بگیرید» شرکت کرده و با خواندن آیاتی از قرآن کریم، در این طرح شرکت کنند.

برپایی «رادیو منتظر»، برگزاری بازی‌های رومیزی و میدانی و امضای انگشتی نوجوانان پای پرچم ایران از دیگر برنامه‌های مدیریت فرهنگی هنری منطقه 13 در فرهنگسرای منتظر است که همزمان با برگزاری نماز جمعه در تهران برپا خواهد شد.

علاقه‌مندان برای حضور در این غرفه فرهنگسرای منتظر می‌توانند روز جمعه 25 آذرماه به محل برگزاری نماز جمعه در مصلی تهران مراجعه کنند.

انتهای پیام/


 

 

 

 

نظر شما