يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۱
کد خبر: ۱۲۹۴۱۵
|
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
نخستین دورهمی سرگذشت پژوهی مادرای شهدای نوجوان با حضور خانواده شهدا ، چهره های فرهنگی در فرهنگسرای رازی برگزار شد.

نخستین مراسم دورهمی سرگذشت پژوهی مادران شهدای نوجوان در فرهنگسرای رازی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر ،نخستین دورهمی سرگذشت پژوهی مادرای شهدای نوجوان با حضور خانواده شهدا ، چهره های فرهنگی در فرهنگسرای رازی برگزار شد .

در ابتدای مراسم حسین شکیب راد مدیر فرهنگی هنری منطقه 11 و رییس فرهنگسرای رازی ضمن خیر مقدم به مهمانان و عرض تسلیت بمناسبت وفات حضرت ام البنین (س) و تکریم مادران شهدا از راه اندازی کانون سرگذشت پژوهی مادران شهدای نوجوان توسط نوجوانان با همکاری انتشارات روایت فتح در فرهنگسرای رازی خبر داد .

وی افزود : علیرغم تلاش های فراوانی که در راستای ثبت و ضبط خاطرات شهدا ، مادران و همسران و خانواده های ایشان می شود اما با داشتن سی و شش هزار شهید دانش آموز، هنوز این راه ادامه دارد و نگارش و ثبت و ضبط زندگی این شهدا و قهرمانان ملی وظیفه ی تولید کنندگان آثار هنری و محققین و نویسندگان می باشد و خوب است نهادهای فرهنگی با تربیت نسل نوجوان و جوان در به سرانجام رسیدن این مهم ثابت قدم باشند .

در ادامه سمانه خاکبازان نویسنده کتاب بیست سال و سه روز گفت : خانواده‌های معظم شهدا با تاسی به فرهنگ عاشورا فرزندان خود را پرورش دادند و فدای اسلام و انقلاب کردند. این حرکت امروز در اقصی نقاط محور مقاومت از فلسطین و سوریه و لبنان و مایه سربلندی نظام اسلامی است.

وی افزود: سرگذشت پژوهی یکی از وظایف مهم نویسندگان و محققین می باشد چرا که شناخت محیط زندگی قهرمان در پرورش نسل پیش رو اهمیت دارد . اصل سرگذشت پژوهی با تمرکز بر تاریخ و عبرت آموزی از آن نشات می گیرد . این نگاه و نگرش منجر به بصیرت و آگاهی نسبت به نسل گذشته می تواند ایجاد روحیه ی قهرمان پروی در نسل نو نماید و دهه هشتادی و نودی ها با دیدن آموزش های لازم و تامل و تدبر در تاریخ و عبرت آموزی از آن می توانند به سعادت برسند .

نویسنده کتاب آسنا و راز کنیسه بیان داشت : تاریخ جنگ و انقلاب ما سرشار از حقایق ناگفته است و ما وظیفه داریم سیره شهدا را درست و صحیح به مخاطب و نسل امروز ارائه دهیم، چرا که خون شهدا راه شهدا را ادامه خواهد داد و راهشان توسط جوانان غیور این مرزوبوم ادامه خواهد یافت.

تکریم و تجلیل از مادر شهید سید مصطفی موسوی، جوانترین شهید مدافع حرم آخرین بخش برنامه بود که توسط نوجوانان حاضر در برنامه مورد استقبال واقع شد .

"شهید سید مصطفی موسوی" روز پنج شنبه 18 آبان 1374 به دنیا آمد و در پنج شنبه 21 آبان ماه 1394 و تنها 3 روز پس از قدم گذاشتن به سن 20 سالگی، در سوریه، جام شهادت را نوشید. مصطفی که از نسل دهه 70 بود، بر خلاف خیلی از هم نسل‌هایش، خیلی زود راه و هدف خود را پیدا کرد و با معرفتی که با مطالعه فراوان و گوش به فرمان رهبر بودن به دست آورده بود، به خیل عظیم آسمانیانی شتافت که نزد خدا روزی می خورند. شیفته شهید بابایی بود و از وقتی با این شهید آشنا شد شوق پرواز درونش، شعله ور شد.

روایتگری، ذکر مصیبت، شعرخوانی در وصف مادران شهدا از بخش های دیگر برنامه بود. برنامه با بازدید از نمایشگاه چند رسانه ای 1:20(جوانمرد ) در نگارخانه فانوس به اتمام رسید.

این مراسم به همت انتشارات بنیاد فرهنگی روایت فتح و فرهنگ‌سرای رازی برگزار شد.

نظر شما