يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۰۲
کد خبر: ۱۲۹۴۶۱
|
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
جمعی از سالمندان در قالب ویژه برنامه «سلام صبحگاهی» گردهم آمده و قطعه‌های معروف از دستگاه چهارگاه را تمرین و بازخوانی می‌کنند.


به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای امید در ادامه برنامه‌های خود برای غنی‌سازی اوقات فراغت سالمندان و ارتقای دانش هنری آنان، سلسله نشست‌هایی با عنوان «سلام صبحگاهی» را برگزار می‌کند. 
در این نشست‌ها که به همت کانون تصنیف و ترانه امید مدیریت فرهنگی هنری منطقه 13 برگزار می‌شود، قطعه‌های معروف از حسن کسمائی که در دستگاه چهارگاه خوانده شده توسط سالمندان عزیز تمرین و بازخوانی می‌شود. علاوه براین، قطعه‌های معروفی از موسیقی‌دانان شناخته شده کشور نظیر «آلبوم دستان» اثر پرویز مشکاتیان و آلبوم «نخستین دیدار بامدادی» اثر کیهان کلهر توسط اعضا تمرین و بازخوانی می‌شود. 
رضا رستمی پیشکسوت موسیقی سنتی و از چهره‌های شناخته شده هنری نیز به عنوان مربی در این سلسله جلسات حضور داشته و به تعریف دستگاه چهارگاه و گوشه‌های آن می‌پردازد. او تلاش دارد تا دانش هنری سالمندان نسبت به دستگاه موسیقی سنتی ایرانی را ارتقا بدهد. 
براساس این گزارش، این سلسله نشست‌ها روزهای یکشنبه در فرهنگسرای امید برگزار می‌شود. نخستین اجرای آن امروز 18 دی ماه برگزار شد و جلسه بعدی آن 25 دی‌ماه خواهد بود. 
علاقه‌مندان برای حضور در این جلسات می‌توانند به فرهنگسرای امید مراجعه کنند. 
انتهای پیام/
نظر شما