يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۵۱
کد خبر: ۱۳۰۸۶۱
|
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
مهدی شکیبایی در مراسم بزرگداشت حاج عبدالله والی گفت: اکثر جهادگران در گمنامی به سر می‌برند و برای رسانه‌ای کردن آنان باید تلاش کرد.
معرفی جهادگران باید اولویت رسانه‌ها باشد/ گروههای جهادی باید تبدیل به مدرسه جهادی شوندبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،  مراسم بزرگداشت یاد و خاطره حاج عبداله والی جهادگرمنطقه محروم بشاگرد روزدوشنبه 8 اسفند درسالن دکتر یونس شکرخواه فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

در این مراسم، جمعی از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه، خانواده حاج عبداله والی و جمعی از گروه‌های جهادی حضور داشتند.

مهدی شکیبایی رئیس فرهنگسرای رسانه در این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار و جانباز، یکی از مهمترین فواید برگزاری مراسمات بزرگداشت و تجلیل را ادای دین به زحمات و تلاش های جهادگران دانست و گفت: اکثر جهادگران در هر حوزه ای که باشند در یک نقطه با هم اشتراکاتی دارند و ان هم گمنامی است و زمانی که از بین ما می روند تازه ما به ارزش ها و بزرگی ها و کارهای عظیمی که  انجام داده اند، پی خواهیم برد و لذا برای رسانه‌ای کردن آنان و شناساندن زحماتشان به جامعه باید تلاش کرد و این وظیفه رسانه هاست.

معرفی جهادگران باید اولویت رسانه‌ها باشد/ گروههای جهادی باید تبدیل به مدرسه جهادی شوند

وی یکی دیگر از فواید مراسم تجلیل و تعظیم بزرگان و جهادگران در عرصه‌های مختلف سازندگی، محرومیت زدایی، فرهنگی هنری و اقتصادی و حتی نظامی را تشویق نسل جدید به ادامه راه این بزرگان دانست.

شکیبایی با یادکردی از چهره های ماندگار عرصه جهاد و تلاش همچون شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، زنده یاد حاج عبدالله والی و تلاشگر مجاهد زنده یاد حاج اسماعیل احمدی که اخیرا در حین ماموریت کاری در استان کرمان در پی سقوط بالگرد به لقاءالله پیوست فایده سوم برگزاری مراسم بزرگداشت چهره های ماندگار را احیای آثار این بزرگان در کشور دانست و افزود: به عنوان مثال زنده یاد حاج عبدالله والی آنگونه که همرزمان او در خاطراتشان گفته اند علاوه بر احیای زندگی در منطقه بشاگرد دارای مدیریت بی نظیر جهادی و حتی رسانه ای بودند که نیاز است این آثار برای نسل جدید بازگو شود.

رئیس فرهنگسرای رسانه با اعلام آمادگی نسبت به برگزاری چنین مراسماتی در این فرهنگسرا ان را ماموریت ذاتی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بر شمرد و تاکید کرد: ترویج سبک زندگی جهادی جزو ماموریت های 17 گانه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است و فرهنگسرای رسانه بالطبع هدف ذاتی خود می داند که ان را در اولویت برنامه های خود قرار دهد. 

در بخش دیگری از این مراسم، حسینی مدیر پروژه‌های جهادی شهید حججی گفت: ترویج فرهنگ و شناسایی افرادی هم چون حاج عبدالله والی جز وظایف گروه‌های جهادی است. یکی از نواقصی که در برخی از گروه‌های جهادی وجود دارد، عدم الگوسازی و ترویج روحیه جهادی است.

معرفی جهادگران باید اولویت رسانه‌ها باشد/ گروههای جهادی باید تبدیل به مدرسه جهادی شوند

 وی افزود: برخی از گروه‌های جهادی کار جهادی می‌کنند، اما تربیت جهادی نمی‌کنند؛ لذا یکی از رسالت‌هایی که گروه جهادی شهید حججی برای خود ترسیم کرده، تجلیل و بزرگداشت از چهرهای برتر جهادگر است.


حسینی در ادامه سخنان خود بیان کرد: گروه جهادی باید تبدیل به مدرسه و دانشگاه جهادی شود. باید تلاش کرد تا اشخاصی همچون حاج عبدالله والی تربیت شوند. همانطور که رهبر معظم کشور فرمودند مشکلات کشور با کار جهادی حل می‌شود ایجاد اندیشکده و پژوهشکده جهادی که به طور تخصصی در این زمینه کار کند، کار مهمی در این زمینه است.

در ادامه مراسم، امیر والی برادر حاج عبداله والی از خاطرات این جهادگر بشاگرد سخن گفت و همچنین از فعالیت‌های حاج اسماعیل احمدی نیز تقدیر و در آخر از گروه جهادی شهید حججی برای زنده نگه داشتن اسم حاج عبداله والی تشکر کرد.

معرفی جهادگران باید اولویت رسانه‌ها باشد/ گروههای جهادی باید تبدیل به مدرسه جهادی شوند

مهناز کارکن، معلم و عضو گروه جهادی شهید حججی نیز با اعلام رونمایی از سایت گروه جهادی شهید حججی با نام " این آبادی" که توسط دانشجویان مهندسی کامپیوتر دانشگاه شهید رجایی طراحی شده است، توضیحاتی داد. 

در پایان از امیر و مجید  والی برادران زنده یاد حاج عبدالله والی که در ماموریت های جهادی وی در منطقه بشاگرد هم دوش هم رزم او بودند با اهدای لوحی تجلیل شد.

معرفی جهادگران باید اولویت رسانه‌ها باشد/ گروههای جهادی باید تبدیل به مدرسه جهادی شوند

معرفی جهادگران باید اولویت رسانه‌ها باشد/ گروههای جهادی باید تبدیل به مدرسه جهادی شوند
انتهای پیام/ 
نظر شما