يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۰۷
کد خبر: ۱۳۱۲۶۲
|
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: دهکده بهار ایران یک میلیون نفر را در ایام تعطیلات تحت پوشش برنامه های خود قرار داد.
بحضور یک میلیون نفر در دهکده «بهار ایران» شهرداری تهران/افزایش ۳۰ درصدی آمار گردشگران نوروزی پایتخته گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر به نقل ازشهر، محمد امین توکلی زاده در یکصد و سی و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی اقدامات معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ایام نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان با بیان اینکه اعضای شورا همگی با هم بر فعالیت ما نظارت دارند و ما را تشویق می کنند، اظهار کرد: سال ۱۴۰۱ سال متفاوتی بود و پیش بینی نمی شد چالش های امنیتی و سیاسی ایجاد شود اما به زعم عمده کارشناسان، زیرساخت های چالش های سال قبل عمدتاً در حوزه فرهنگی و اجتماعی بود.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه زیرساخت چالش ها را باید در همین حوزه جستجو کنیم، خاطرنشان کرد: هجمه جهانی علیه انقلاب اسلامی، احساس می کرد می تواند در سال ۱۴۰۱ کاری را در کف خیابان های تهران انجام دهد اما خوشبختانه در این جنگ به اهداف خود دست پیدا نکردند.

وی در ادامه یادآور شد: بخش اعظمی از اقدامات حاصل تلاش فرزندان انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگی و اجتماعی بود و این توانایی در تهران ثابت شد که کاملا قابل رصد و مقایسه است و هیچ مناسبت و رویدادی را در سال قبل نمی توان با سال ۱۴۰۰ مقایسه کرد.

توکلی زاده با بیان اینکه در مقابله با هجمه ها جبهه فرهنگی در تهران شکل گرفت، تصریح کرد: شهرداری تهران در کنار سایر دستگاه های فرهنگی قرار گرفت و رویدادهایی همچون پویش سلام فرمانده، سرزمین امام رضایی‌ها و حماسه اربعین را شاهد بودیم.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری از این مرحله عبور کرد، گفت: جریان فرهنگی در مدیریت شهری هم مبتکر است و هم حمایت و اجرا می کند؛ هر اتفاق مهمی در شهر تهران به مشارکت شهرداری در پشتیبانی، طراحی و اجرا نیاز دارد.

وی با تأکید بر اینکه در موضوع عفاف و حجاب نیز همین جبهه باید وارد عمل شود، خاطرنشان کرد: ما در ایام نوروز ۲ جلسه مفصل با حضور شهردار تهران داشتیم و با یک به یک شرکت‌ها و سازمان‌ها طراحی ویژه‌ای انجام شد که بخش عمده فعالیت‌های ما در این زمینه ایجابی و بخشی دیگر نیز انضباطی و نظم‌دهی خواهد بود که نتایج آن را خواهیم دید.

توکلی زاده با اشاره به اجرای طرح «بهار ایران» در تهران، گفت: یکی از مهمترین مناسبت ها در این طرح، بسته برنامه های دهه فجر بود و همکاران ما در معاونت ها و سازمان ها پای کار بودند و ما نیز پنج پهنه را در ۲۲ بهمن در نظر گرفتیم و شهر یکپارچه نورافشانی شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه تمام شهرداری های کلانشهرها برای اجرای برنامه های نیمه شعبان فراخوانده شدند، خاطرنشان کرد: مسئولیت ها برای کلانشهرها تعیین و در تهران ۱۱۰ نقطه در محلات تهران با توافق سایر دستگاه ها برای برگزاری جشن ها انتخاب شد.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای سال نو نیز انجام شده بود، اظهار کرد: مراکز زیر نظر معاونت فرهنگی و اجتماعی تلاش کردند محیط شادابی را برای مردم ایجاد کنند چراکه تلاش سیستم ضد نظام این بود که روزها را تاریک، غمگین و سیاه نشان دهند و ما برنامه ریزی کردیم که مراسم مردمی بزرگی را با جمعیت بالا اجرا کنیم و در همین راستا کلان پروژه‌ای پیش بینی شد.

توکلی زاده با تأکید بر اینکه افتتاحیه این کلان پروژه برای ما مهم بود، گفت: ۵۰ کارناوال و ۱۰۰ گروه فرهنگی و هنری در این کلان پروژه حضور داشتند و پس از این مراسم در سطح شهر حضور داشتند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: کارناوال ها در ترمینال ها، فرودگاه ها، ورودی های شهر و سایر نقاط شهر به اجرای برنامه پرداختند و علاوه بر این با محوریت مناطق جنوب شهر، پهنه های منطقه ای شکل گرفت.

وی با اشاره به اجرای برنامه هایی در بوستان ملت، میدان آزادی، بوستان پلیس، آزادگان، ملت، نهج البلاغه، دریاچه خلیج فارس و برج میلاد تصریح کرد:  ۲۰ برنامه ورزشی و تفریحی رایگان در دهکده های ورزشی برگزار و با استقبال خوبی از سوی گردشگران مواجه شد.

توکلی زاده با بیان اینکه در هر منطقه نیز برنامه هایی در یک بوستان مرکزی اجرا شد، گفت: در کنار این شاهد آغاز جشنواره آرمان بودیم؛ جشنواره ها سالها تعطیل بودند و شهید آرمان علی وردی ما را به سمتی هدایت کرد که جشنواره را به نام این شهید نامگذاری کنیم.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه ۶۰۰ هزار نفر در هشت رشته ورزشی برای بانوان و آقایان شرکت کردند، یادآور شد: در کنار این ابتکار، در حوزه بازی های الکترونیکی نیز مسابقاتی شکل گرفت و ۶ هزار نفر در مسابقات رقابت کردند و نفرات اول دنیا در این مسابقات حضور داشتند.

حضور ۵۰ کشور در مسابقات کاریکاتور آموزش شهروندی

وی با اعلام اینکه مسابقات کاریکاتور آموزش های شهروندی و فرهنگ آپارتمان نشینی نیز با استقبال خوبی در حوزه بین المللی مواجه شد، اظهار کرد: ۵۰ کشور در مسابقات کاریکاتور آموزش شهروندی شرکت کردند و شاهد حضور آثار فاخری در این مسابقات بودیم.

توکلی زاده با اشاره به ادامه برگزاری جشنواره آرمان با محوریت مسابقات قرآن، تصریح کرد: این مسابقات با محوریت مسابقه مداحی و برنامه معلی برگزار شد و تا دهه کرامت ادامه خواهد یافت.

معاون اجتماعی و فرهنگی با اشاره به اجرای ۶۰۰ برنامه قرآنی و برپایی ۳۵۰ غرفه فرهنگی در تهران، گفت: دهکده بهار ایران یک میلیون نفر را در ایام تعطیلات تحت پوشش برنامه های خود قرار داد.

وی با بیان اینکه هجدهمین نمایشگاه محصولات و دستاوردهای زنان سرپرست خانوار نیز برگزار شد، خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۶۰۰ بانوی کارآفرین در این نمایشگاه و ۱۰ پهنه و ۱۱۶ غرفه حضور داشتند و نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر از نمایشگاه بازدید کردند.

تهران گردی ۸۰۰ هزار نفر با اتوبوس های گردشگری در نوروز


توکلی زاده با تأکید بر اینکه فعالیت های ستاد گردشگری کاملاً متفاوت با قبل بود، تصریح کرد: ۱۵ بوستان جهت اسکان و ۹۰ ایستگاه استقبال از میهمانان نوروزی شکل گرفت و ۱۴۰ هزار بسته توزیع شد. ۸۰۰ هزار نفر نیز با اتوبوس گردشگری، تهران گردی کردند.

وی با اعلام اینکه ۳۵ هزار نفر در تورهای رایگان ما شرکت کردند، یادآور شد: این تورها عمدتاً پیاده روی است و فضاها را فراهم می کنیم که خوشبختانه مورد استقبال مردم قرار گرفت.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به استقبال از تور ری‌گردی، گفت: ۲۶۰ نوروزخوانی در سطح شهر تهران اجرا شد و در بخشی دیگر ۸۰۰ نفر در تورهای دوچرخه سواری ما شرکت کردند.

وی از افزایش ۳۰ درصدی آمار گردشگران نوروزی تهران خبر داد و افزود: قریب به سه میلیون نفر در نوروز امسال از تهران بازدید کردند و ظرفیت نهفته گردشگری ما در این ایام مورد بازدید قرار گرفت.

توکلی زاده با بیان اینکه برنامه های ماه مبارک رمضان ادامه خواهد یافت، یادآور شد: نزدیک به هزار نفر مربی قرآن در سامانه ما ثبت نام کرده اند و برنامه ما این است که از جلسات خانگی قرآنی حمایت کنیم.

وی با اشاره به بازدید بی نظیر از نمایشگاه قرآن، خاطرنشان کرد: اقامه نماز جماعت در بوستان ها به ویژه اقامه نماز در روز طبیعت در ۸۰ بوستان مورد توجه قرار گرفت و از طرفی نیز ۲۲ مفسر قرآنی در مناطق ۲۲ گانه و ۴۴ مسجد حضور دارند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه ۳۵ هزار نفر در ۱۲۳ ناحیه در مراسم افطاری ساده تحت پوشش قرار گرفته اند، یادآور شد: برنامه هایی نیز در ایام نوروز برای کودکان کار برگزار شد.
نظر شما