يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۱۷
کد خبر: ۱۳۱۳۸۲
|
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
مدیر نشست‌های علمی قرآنی بخش بین‌الملل سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از برگزاری هشت نشست تخصصی در این رویداد خبر داد.
برگزاری هشت نشست تخصصی در نمایشگاه قرآنبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،مهدی رضازاده جودی مدیر نشست‌های علمی قرآنی بخش بین‌الملل سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اظهار داشت: این نشست‌ها شامل نشست قرآنی تهران، تکریم قرآن مجید و کتاب‌های مقدس از دیدگاه ادیان الهی و حقوق بین‌الملل، نقش آموزه‌های قرآنی در تحقق هم‌زیستی مسالمت‌آمیز ادیان و مذاهب اسلامی، آموزش قرآن کریم به مثابه راهکاری تاثیرگذار در تقویت روابط فرهنگی بین‌المللی، تحلیل گفتمان دیپلماسی قرآنی و الگویی در جهت ارتقای دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی است.

وی دیگر نشست‌هایی که در نمایشگاه قرآن تدارک دیده شده را تبیین مشترکات دینی و آیینی در تامین سعادت و سلامت جامعه با محوریت سبک زندگی قرآنی، آینده‌پژوهی تاثیر دیپلماسی قرآنی در توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی، نقش بانوان قرآن‌پژوه در توسعه فعالیت‌های علمی بین‌المللی قرآنی و ارزیابی ظرفیت‌ها و کارآمدی مطالعات قرآنی معاصر در غرب برشمرد.



رضازاده جودی، وجه تمایز این نشست‌ها در نمایشگاه امسال نسبت به دوره‌های قبل را بحث ارائه و دیدگاه دیپلماسی قرآنی عنوان کرد و افزود: این ایده نوینی است که توسط اداره امور قرآنی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مطرح شده و برای برگزاری این نشست‌ها از اساتید خارجی جامعه‌المصطفی از جمله کشورهای سنگال و هندوستان استفاده می‌شود.

وی همچنین گفت: بیش از ۴۰ سال است که دشمنان جمهوری اسلامی برای مخدوش کردن چهره نظام و گسترش ایران‌هراسی از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. بنابراین ضروری دیدیم از گنشگران فرهنگی و قرآنی بویژه سفارت‌خانه‌ها و نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با اهتمام جدی به الزامات و ماموریت‌های جهاد تبیین و با سرلوحه قرار دادن منویات مقام معظم رهبری و انجام فعالیت‌های بنیادین و تاثیرگذار نسبت به فعالسازی جبهه فرهنگی و قرآنی اقدام کنیم و تصویری شایسته از جمهوری اسلامی در این نشست‌ها ارائه شود.

رضازاده جودی اظهار داشت: اهداف و ضرورت‌هایی که برای نمایشگاه در نظر گرفته شده گسترش گفتمان قرآنی نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی با رویکرد تقریب مذاهب اسلامی، معرفی گفتمان قرآنی با عنوان یک گفتمان اعتدالی در مقابله با گفتمان افراط محور یا افراطی‌گرایی و آگاهی بخشی موثر در ارتقای بینش مخاطبان خارجی نسبت به آموزه‌های قرآنی و استفاده از این آموزه‌ها در زندگی فردی اجتماعی شان و بسترسازی مناسب برای استفاده از ظرفیت‌های قرآنی برای تاثیرگذاری در موضوع‌ها و چالش‌های پیش روی جهان اسلام است.
نظر شما