يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۳
کد خبر: ۱۳۲۰۶۵
|
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
فرهنگسرای ارسباران فراخوان «هنر چیدمان» را با دعوت از هنرمندان و علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی، جهت فضاسازی (اینستالیشن آرت) و نمایش هنرهای متنوع بصری در این فرهنگسرا را منتشر کرد.

فراخوان «هنر چیدمان» منتشر شدفرهنگسرای ارسباران در راستای توجه به هنرهای نوگرا در حوزه‌ هنرهای تجسمی و بهره‌مندی از فضا و امکانات موجود و ظرفیت هنری علاقمندان، در نظر دارد نمایشگاهی ثابت در محیطی خارج از فضای رسمی نگارخانه ­های موجود را با اعلام فراخوان «هنر چیدمان» (اینستالیشن آرت) جهت نمایش هنرهای متنوع بصری از سوی اساتید، دانشجویان و عموم هنرمندان،برگزار کند.

از جمله اهداف برگزاری این رویداد هنری می توان به تمهید و فراهم آوردن زمینه ­های خلق و ایجاد طرح­ها و تجربه های جدید و آثار نوگرا، امکان آفرینش و اجرای ایده­ های جدید با استفاده از زبان هنر، ایجاد تعامل اجتماعی بین هنرمندان رشته­ های متفاوت، شناسایی استعدادهای خلاق فعال در عرصه هنرهای نو و ایجاد فرصت بروز ایده ­های خلاق با شیوه ­های بیانی متنوع و متناسب با محیط فرهنگسرا اشاره کرد.

فضای محیطی و داخلی فرهنگسرای ارسباران که به ­­عنوان "باغ پرندگان" شناخته می­ شود، فضای اصلی ایجاد و برگزاری این نمایشگاه است که هنرمندان و علاقمندانهنرهای تجسمی می­ توانند با ارائه طرح و ایده، در جهت فضاسازی (هنر چیدمان یا اینستالیشن آرت) و نمایش هنرهای متنوع بصری، اثر خود را در نمایشگاه ثابت محیط داخلی فرهنگ­سرا، در معرض دید عموم قرار دهند.

امکان شرکت در این فراخوان هم به صورت فردی و هم به صورت گروهی امکان‌پذیر است؛ که با ارزیابی طرح و ایده‌های ارائه شده و با نظر کارشناسان، بهترین طرح پیشنهادی انتخاب و در اجرای بخشی از ایده و طرح برگزیده، مشارکتوایده اجرا شده به عنوان اثری ثابت و دائمی در محیط فرهنگ سرای ارسباران با نام و شناسنامه فرد یا گروه هنری ثبت و امکان بازدید عمومی را به عنوان نمایشگاهی دائمی خواهد داشت کهبه اثر برتر جایزه نقدیاهداء می‌شود.

همچنینفرهنگسرای ارسباران از طرح و ایده هاینو، و پیشنهاد مناسب برای بهره مندی و ایجاد نمایشگاه ثابت استقبال کرده و آن­ها را در اولویت قرار خواهد داد. گفتنی است طرح و ایده پیشنهاد دهندگان مستلزم اجرا توسط خود ارائه دهنده بوده و فراخوان فوق شامل دو بخش طراحی و اجرا است.

موضوع فراخوان کاملا آزاد است و نقاشان، مجسمه­ سازان، طراحان گرافیک، تصویرگران، معماران، طراحان صنعتی و هنرمندان فعال در هنرهای محیطی و کلیه رشته های هنری به صورت فردی یا گروهی با رعایت الزامات و مقررات اعلامشده در فراخوانمی‌توانند در این رویداد هنری شرکت کنند و از دیگر ابعاد بروز خلاقیت و جنبه‌های هنری شامل تصویرسازی، خوشنویسی، نقاشیخط، عکاسی و... که در ماهیت به آن طرح گرافیک اطلاق می شود، استفاده نمایند.

علاقمندان تا پایان خردادماه 1402 فرصت دارند طرح و پیشنهاد مکتوب خود را به دفتر نگارخانه فرهنگسرای ارسباران ارائه و یا به پست الکترونیکی به نشانی farhangsara.arasbaran.1402@gmail.com

ارسال کنند؛داوری و اعلام طرح های منتخب اوایل تیرماه، اجرای طرح 15 تیرماه و در نهایت رونمایی طرح برتر، شهریورماه 1402 خواهد بود.

هنرمندان جهت شرکت در این رویداد هنری، برای دریافت فراخوان به سایت arasbaran.farhangsara.ir مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 22873399 (گالری هنر) تماس بگیرند؛ فرهنگسرای ارسباران در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا واقع است.

نظر شما