يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۲۴
کد خبر: ۱۳۲۶۸۱
|
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
نمایشگاه نقاشی «تنهایی مادر»با نمایش چهل اثر از آثار هنرمند نقاش خودآموز زهرا (زری) مخیری به کوشش کیان دخت صادقی یام در نگارخانه ملک‌الشعرای بهار باغ موزه افتتاح شد.
نمایشگاه نقاشی با عنوان «تنهایی مادر» در نگارخانه ملک‌الشعرای بهار باغ موزه قصر افتتاح شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در بیانیه این نمایشگاه آمده است: زهرا مخیری در سال ۱۳۰۹ هجری شمسی در شهر مقدس مشهد در خانواده‌ای متدین چشم به جهان گشودند. 
پدرشان مرحوم عباس خان از شاهزادگان قاجار بودند که تحصیلاتشان را در رشته‌ی پزشکی در روسیه گذراندند و به واسطه‌ی دیدگاه روشنفکرانه‌ای که در آن دوران داشتند از هیچ کوششی برای رشد و اعتلای فرزندانشان دریغ نمی‌کردند. 
 مخیری که دومین فرزند خانواده بودند پس از ازدواج به تهران آمدند و ثمره ازدواجشان چهار فرزند است که سه فرزند ایشان جهت ادامه تحصیل به خارج از کشور عزیمت کردند. مخیری در سال ۱۳۶۷ به علت دوری از فرزندانشان و تألمات روحی ناشی از فوت مادر مرحومشان به‌صورت اتفاقی و بدون هیچ‌گونه آموزشی به کمک دخترش رویا وارد دنیای هنر در زمینه‌ی نقاشی شدند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت بازدید از این نمایشگاه از سوم تا ششم تیرماه از ساعت 10 الی 17 به نگارخانه ملک‌الشعرای بهار باغ موزه قصر به نشانی خیابان شهید مطهری، خیابان شهدای ناجا، میدان پلیس، باغ موزه قصر مراجعه نمایند.

 
نظر شما