يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۱۳
کد خبر: ۱۳۳۴۴۲
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
ابعاد فقهی، حقوقی و سیاسی حکم رهبر انقلاب در محکومیت قرآن‌سوزی در یک هم اندیشی علمی بررسی می‌شود.
ابعاد حکم رهبر انقلاب در محکومیت قرآن سوزی بررسی می‌شودبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در پی جسارت به ساحت نورانی قرآن مجید در سوئد و پیام رهبر معظم انقلاب در این خصوص، هم اندیشی علمیِ واکاوی ابعاد فقهی، حقوقی و سیاسی حکم رهبر معظم انقلاب در محکومیت قرآن سوزی فردا، دوشنبه دوم مرداد با مشارکت نهادهای فرهنگی بین المللی به صورت حضوری و برخط برگزار می شود.

به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ،این هم اندیشی با سخنرانی آیت الله علی اکبر رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی،‌ آیت الله احمد مبلغی عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، حجت الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام محمدمهدی ایمانی پور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و محمود حکمت نیا مدیر گروه حقوق مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی از ساعت 15:30 در تالار علامه جعفری(ره)‌ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در خیابان شهید بهشتی برگزار می شود.

رهبر انقلاب روز گذشته در پیامی فرمود: جسارت به ساحت مقدس قرآن مجید در سوئد، حادثه‌ای تلخ و توطئه‌آمیز و خطرآفرین است. اشد مجازات برای عامل این جنایت مورد اتفاق همه علمای اسلام است، دولت سوئد نیز باید بداند که با پشتیبانی از جنایتکار، در برابر دنیای اسلام آرایش جنگی گرفته و نفرت و دشمنی عموم ملت‌های مسلمان و بسیاری از دولت‌های آنان را به سوی خود جلب کرده است.

معظم له افزودند: وظیفه آن دولت آن است که عامل جنایت را به دستگاه‌های قضایی کشورهای اسلامی تحویل دهد. توطئه‌گران پشت صحنه نیز بدانند که حرمت و شوکت قرآن کریم روز به روز افزونتر و انوار هدایت آن درخشان‌تر خواهد شد، امثال این توطئه و عاملان آن، حقیرتر از آنند که بتوانند جلوگیر این درخشش روزافزون باشند. والله غالبٌ علی اَمرِه.

 پلیس سوئد چهارشنبه گذشته در اقدامی تحریک آمیز بار دیگر مجوز آتش زدن قرآن کریم در مقابل سفارت عراق در استکهلم برای همان فردی که پیش‌تر مرتکب این عمل شنیع شده بود را صادر کرد.

«سلون مومیکا» روز پنجشنبه بار دیگر در حرکتی موهن و اسلام ستیزانه، اقدام به پاره و لگد کردن این کتاب آسمانی و پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در استکهلم کرد.

روز جمعه نیز عضو گروه ملی‌گرای اسلام‌هراس و راست افراطی «دانسک پاتریوتر» (وطن‌پرست دانمارکی) در اقدامی شنیع یک نسخه از قرآن کریم را در مقابل سفارت عراق در کپنهاگ دانمارک سوزاندند.
نظر شما