يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۵۴
کد خبر: ۱۳۳۴۵۹
|
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱
هنرمندان و اعضای انجمن هنرهای نمایشی سراسر کشور، در واکنش به بی‌حرمتی مجدد به قرآن و مقدسات دینی مسلمانان جهان و عدم واکنش کشور سوئد به این اقدام شنیع، این عمل قبیح را محکوم کردند.
هنرمندان تئاتر بی‌حرمتی مجدد به قرآن را محکوم کردندبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در پی وقوع هتک حرمت مجدد نسبت به قرآن کریم، این مصحف حاوی آیه‌های جاودان وحی در کشور سوئد که باعث تأسف و خشم همه  مسلمانان جهان شد، هنرمندان و اعضای انجمن هنرهای نمایشی سراسر کشور،  ضمن ابراز انزجار نسبت به این عمل شنیع، با انتشار بیانیه‌ای مشترک نسبت به این کار جاهلانه و غیرانسانی واکنش نشان دادند.به نقل از تسنیم ،متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«إِنّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَ إِنّا لَهُ لَحافِظُونَ»

قرآن سند بی مثال وحدت است و گذاره گر مفاهیم والای انسانی، معجزه جاوید پیامبر اکرم(ص) و معیار تشخیص حق از باطل، قرآن چراغ راه است و مسیر حرکت. قرآن فخر اسلام است در آسمان ادیان. اقدام پست و شنیعانه دست نشاندگانی فرومایه در توهین به کتاب مقدس و آسمانی مسلمانان جهان موجب جریحه‌دار شدن احساسات جامعه بزرگ مسلمانان در سراسر جهان گشت و خشم انزجار و نفرت مسلمانان را برانگیخت ، اقدامی رذیلانه که مشق سیاسی صهیونیست و کشورهای حامی آن است.

توهین و سوزاندن و بی احترامی از درونی پر آشوب نشأت می‌گیرد، درونی پوسیده، عصبانی، شکست خورده و هراسان از گسترش روز به روز اندیشه‌های ناب اسلام در سراسر جهان. یقینا این اقدام نه تنها توهین به اسلام و مسلمین بلکه توهین به تمام ادیان جهان و پیروان آن است. هنرمندان تئاتر کشور که وام‌دار مفاهیم کتاب مقدس آسمانی‌اند و بارها در آثار نمایشی خویش پیام الهی صلح ، وحدت و مهربانی را در اقصی نقاط دنیا ابلاغ کرده اند ، ضمن محکوم کردن سوزاندن قرآن کریم و ابراز تأسف از این حرکت افراط گرایانه ، اعلام می نماید  وظیفه هر  انسان آزاده ای است که در برابر این عمل ساکت ننشیند و از عامل یا عاملان آن اعلام برائت نماید.هنرمندان انجمن های نمایشی سطح کشور پاسخ محکم این اقدام نفرت‌انگیز که با هدف اسلام هراسی، ناامن سازی جهان، تقویت افراط‌گری و خشنونت در جهان صورت می‌گیرد؛ خواستارند.

هنرمندان و اعضای انجمن هنرهای نمایشی سراسر کشور
نظر شما