يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۱۷
کد خبر: ۱۳۳۵۶۷
|
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
در آستانه دهه دوم محرم الحرام برگزار می شود
خانه فرهنگ پامچال همزمان با آغاز دهه دوم محرم الحرام؛ مراسم آیینی"تعزیه خوانی" را از هفتم تا سیزدهم مردادماه با حضور عاشقان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت برگزار می کند.
برپایی مراسم آیینیبه گزارش روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه پانزده، خانه فرهنگ پامچال با هدف تقویت آیین و سنت های عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و تقویت روحیه ظلم ستیزی و ترویج شعائر مذهبی، مراسم آیینی"تعزیه خوانی" را برگزار می کند.

این مراسم با مشاركت هيئت تعزيه داران حضرت ابالفضل العباس (ع) و حسينيه قاسميه شرق تهران از هفتم تا سیزدهم مردادماه هر شب ساعت بیست پس از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.

شب اول تعزیه پامچال با موضوع فضل و فتاح، شب دوم: مسلم بن عقیل، شب سوم: حر بن یزید ریاحی، شب چهارم: شهادت حضرت علی اکبر (ع)، شب پنجم: شهادت حضرت قاسم (ع)، شب ششم: شهادت حضرت عباس (ع)،شب هفتم : شهادت حضرت اباعبدالله الحسین و در شب هشتم: ورود اسرا به شهر شام در معرض دید مخاطبان قرار می گیرد.

تعزیه‌خوانی یا شبیه‌خوانی، نوعی نمایش‌ مذهبی برگرفته از رویدادهای تاریخی و حماسی حزن‌انگیز درباره واقعه کربلا و شهادت امام حسین(ع) و اهل بیت و یاران او و مصائب خاندان پیامبر(ص) است و در سال ۱۳۸۹ش در فهرست آثار معنوی ایران در یونسکو ثبت شده است

خانه فرهنگ پامچال در خیابان مشیریه- بوستان خلیج فارس- جنب آبنما واقع شده و علاقه مندان برای اطلاع از برنامه های این خانه فرهنگ می توانند با شماره 33451000 تماس بگیرند.

نظر شما