يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۳۶
کد خبر: ۱۳۳۶۰۳
|
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳
با حضور عروسک‌گردان پنگول،گربه مشهور ایرانی
احمد آکشته عروسک گردان پنگول-گربه عروسکی و مشهور ایرانی- کارگاه عروسک‌گردانی را برای علاقمندان به این هنر نمایشی در پردیس تئاتر تهران برگزار می کند.
عروسک‌ها در پردیس تئاتر تهران به حرکت در می‌آیندبه گزارش روابط عمومی پردیس تئاتر تهران، احمد آکشته عروسک گردان، بازیگر سینما و تلویزیون کارگاه عروسک گردانی و همچنین کارگاه کودک،عروسک، مادر را برای علاقمندان به این هنر نمایشی در پردیس تئاتر تهران برگزار می‌کند.

در ادامه برگزاری کلاس‌های آموزشی مدرسه تابستانی پردیس تئاتر تهران با حضور اساتید چهره و نام آشنای هنر نمایشی، این بار احمد آکشته، در این مجموعه هنری کارگاه آموزشی برگزار می‌کند. او که علاوه بر «پنگول» عروسک‌های دیگری نیز مثل عروسک «چرا» در برنامه‌های کودک، «پرویز» در شبکه آموزش و همچنین «سنجد»،  را با سرپنجه‌های  هنرمندانه  خود به حرکت  درآورده است،  با برگزاری کارگاه عروسک گردانی و  همچنین  کارگاه کودک،عروسک، مادر میزبان علاقمندان این هنر نمایشی شده است.


•    معرفی کارگاه عروسک گردانی:

در این دوره آموزشی- کارگاهی، که طی پنج جلسه برگزار می‌شود فراگیر یا هنرجو می‌تواند با موارد ذیل آشنا ‌شود .
- با فضای نمایش عروسکی آشنا شود.
- با شیوه‌های عروسک گردانی آشنا شود.
- به بازی دهندگی عروسک‌های نمایشی مسلط شود.
-کنترل و ایستایی عروسک.
- حرکت صحیح اعضای عروسک
- بیان احساسات با عروسک
- لیپسینگ صحیح (فک زدن )

•    کمک عروسک‌ها در تربیت و پرورش کودکان

«پرورش» و «تربیت» کودکان همواره یکی از ذهن مشغولی‌های خانواده‌ها بوده است، اینکه چطور فرزندانمان را در مسیر درست این دو مقوله قرار دهیم، کارگاه  «کودک، عروسک، مادر» با همین هدف در پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود.

معرفی کارگاه کودک، عروسک، مادر: 

در این دوره آموزشی- کارگاهی، که طی پنج جلسه برگزار می‌شود فراگیر یا هنرجو با موارد ذیل آشنا ‌می‌شود .
-    با ریتم و موسیقی آشنا شود
-    با قصه گویی آشنا شود
-    با کمک عروسک به بیان درونیات خود بپردازد
-    عروسک به مادر یا پدر کمک کند تا در پرورش و تربیت کودکان خود راحت‌تر باشند.
آشنایی با ریتم، آشنایی با قابلیت‌های عروسک در انجام بازی‌ها و تربیت حسی کودک، آشنایی خانواده با ادبیات کلاسیک ایران و جهان و کاربرد داستان گویی آن‌ها، سایکودرام (نمایش درمانی) و اهمیت آن در رفع تنش‌های خانواده سرفصل‌های این دوره آموزشی را تشکیل می دهند.

علاقمندان برای حضور و دریافت جزییات بیشتر از نحوه برگزاری کلاس‌ها می‌توانند با شماره همراه 09021553024  یا تلفن  96657607 تماس بگیرند.

مطالب مرتبط
نظر شما