شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۰۴
کد خبر: ۱۳۴۷۲۷
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
معرفی دوره‌های آموزشی پردیس تئاتر تهران
حضور و ثبت‌نام در کلاس‌های بازیگری، فقط هنرمند پروری نیست، در این دوره‌های آموزشی هنرجویان می‌توانند قدرت ارتباط موثر، پرورش اعتماد به نفس، بروز احساسات و انتقال مفاهیم و ... را یاد بگیرند و آن‌ها را در خود تقویت کنند.
بازیگری یک انتخاب است یا نیاز ؟به گزارش روابط عمومی پردیس تئاتر تهران، رشته بازیگری یکی از پرطرفدارترین رشته‌های هنری به شمار می‌رود، با این وجود حضور در این رشته پرطرفدار با چالش‌هایی جدی روبروست، اینکه آیا حضور در کلاس‌های بازیگری اعم از بازیگری کودک و نوجوان یا بزرگسال صرفا به منظور هنرمندپروری است؟ کلاس‌های بازیگری چه فوایدی را برای هنرجویان فراهم می‌کند؟ آیا این رشته هنری به معروفیت و محبوبیت افراد کمک می‌کند؟ دریافت پاسخ مثبت به این دسته از سوال‌ها به واقع انگیزه‌ای برای ثبت‌نام در دروه‌های آموزشی است.

امین اشرفی رییس پردیس تئاتر تهران و مدیر هنرهای نمایشی درسازمان فرهنگی هنری شهرداری،  در پاسخ به این سوال‌ها معتقد است: مهم‌ترین دغدغه‌ هنرجویان یا خانواده‌های آنان در تصمیم‌گیری برای ثبت‌نام در کلاس‌های «آموزش بازیگری» فارغ از رسیدن یا نرسیدن به پاسخ‌های مثبت به سوالات مطرح شده، باید حول محور «اهمیت یادگیری» باشد؛ اهمیت یادگیری در ارتقای عملکرد انسان نهفته است. یادگیری، آموزشی است که منجر به تغییر رفتار می‌شود. بنابراین آموزش، ابزاری برای رسیدن به هدف یادگیری است. 

وی تصریح کرد: پردیس تئاتر تهران با همین رویکرد کلاس‌های متفاوتی را در طول سال برگزار می‌کند. فصل جدید ثبت‌نام دوره‌های آموزشی در پردیس تئاتر تهران با شروع فصل پاییز در رشته‌های «بازیگری»، «نمایش خلاق» و «کارگاهای مادر کودک و عروسک» و ... آغاز شده است.


حضور چهره‌های بازیگر – کارگردان نظیر محسن قصابیان، مریم کاظمی، فرهاد بشارتی، تینو صالحی، آرزو افشار و ...  به عنوان مدرس در برگزاری کلاس‌های آموزشی  برگرفته از همین رویکرد مورد اشاره است. 
 
وی افزود: استقبال هنرجویان از کلاس‌های قصابیان و همچنین مریم کاظمی که با تمرکز بر تئاتر کودک آثار متعددی را در این زمینه تولید و اجرا کرده است خود مصداقی بر اولویت یادگیری به جای هنرمندپروری است.

وی اظهار داشت: آغاز کلاس‌های بازیگری کودک و نوجوان یا حتی بزرگسال فقط هنرمند‌پروری نیست، بلکه یکی از اهداف بسیار مهم، آموزش بازیگری به کودکان و نوجوانان در راستای سلامت روانی کودکان و نوجوانان و افزایش قدرت ارتباط موثر در کودکان و پرورش اعتماد به نفس است.

معرفی کلاس بازیگری کودک و نوجوان با  حضور مریم کاظمی 

بنابراین گزارش، فصل جدید آموزش بازیگری کودک و نوجوان با هدف کشف و تقویت استعدادهای کودک و نوجوان در زمینه هنر بازیگری، با حضور «مریم کاظمی» بازیگر و کارگردان تئاتر از 19 مهرماه در پردیس تئاتر تهران برگزار می شود. 
این دوره آموزشی جدید روزهای چهارشنبه از ساعت 15 تا 17  برگزار خواهد شد. 
در این دوره کودکان می‌آموزند که چگونه از راه کلام، حالات صورت و بازی، عمیق‌ترین احساسات خود را بروز دهند و ناب‌ترین مفاهیم را منتقل سازند. پس شرکت در کلاس های بازیگر کودک فقط یک تفریح و سرگرمی نیست و بشدت در سلامت روانی کودک شما تاثیر دارد. همچنین موارد شامل: رفع خجالت، افزایش اعتماد بنفس، رفع لکنت زبان، ورود به اجتماع و جمع، نحوه صحیح و درست صحبت کردن در جمع، افزایش احساسات و هوش.

معرفی کلاس‌های بازیگری بزرگسال 
همچنین در ادامه برگزاری کلاس‌های آموزشی بازیگری در فصل تابستان برای فصل جدید نیز در این دوره مدرسانی، همچون «فرهاد بشارتی» و «آرزو افشار» تا کنون حضور خود را در پردیس تئاتر تهران برای آموزش بازیگری قطعی کرده‌اند. این کلاس ها از نیمه دوم مهرماه آغاز می شود 

خانواده‌ها و هنرجویان علاقمند برای ثبت نام و دریافت جزییات بیشتر از نحوه برگزاری کلاس‌ها می‌توانند با شماره همراه 09021553024 یا تلفن  96657607  در زمان اداری تماس بگیرند.



مطالب مرتبط
نظر شما