يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۹
کد خبر: ۱۳۵۳۷۵
|
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
محیطی آرام و امن برای روزهای پاییزی خانواده‌ها
بارها و بارها شنیده‌ایم که لذت سینما رفتن و حضور در یک سالن تئاتر را نمی‌توان با تماشا از تلویزیون در خانه مقایسه کرد، دیدن فیلم از پرده بزرگ و صدای دالبی لذت دیدن فیلم را چند برابر می‌کند. سینما پردیس تئاتر تهران با فراهم کردن اکران فیلم‌های روز و همچنین اجرای تئاتر فضایی مناسب برای دورهمی خانواده و دوستانشان است تا یک فعالیت اجتماعی- فرهنگی را به همراه فرزندانشان تجربه کنند.
به گزارش روابط عمومی پردیس تئاتر تهران، با آغاز فصل پاییز و زمستان و زود تاریک شدن هوا یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها برای استفاده از اوقات فراغت در ساعات اولیه غروب و تاریکی هوا،  بهره بردن از از یک محیط آرام و امن است، اینکه محیط اطراف در زمان اوقات فراغت تا چه اندازه متناسب با نیازهای فرد باشد، بسته به سلیقه افراد و نوع فعالیتی که در نظر دارند متفاوت خواهد بود. 

در روزهایی پاییزی و زمستان که ترافیک شهر تهران افزایش می‌یابد و حوصله افراد پس از یک روز کاری، برای رانندگی در ترافیک سرسام‌آور تهران یک مانع برای گذراندن اوقات فراغت در محیط خارج از خانه می‌شود،  استفاده از ظرفیت‌های محله‌ای- منطقه‌ای برای گذراندن اوقات فراغت اهمیت می‌یاد؛ نزدیکی به خانه، دسترسی به پارکینگ، محیط امن و بهره مندی از تفریحات سالم به همراه خانواده،  از ویژگی‌های قابل تامل افراد برای گذراندن اوقات  فراغت خارج از خانه خواهد بود.

هر یک از مناطق و محلات  کلانشهر تهران به واسطه تصمیم مدیران شهری در برهه‌هایی از زمان و مدیریت وقت از زیرساختارهایی در این خصوص بهره‌مند شده‌اند، (اینکه تا چه اندازه در تامین و نگهداشت این اماکن عمومی تلاش شده است یا نه، بماند؛  و البته از حوصله این مطلب خارج است،) یکی از اماکن قابل استناد در این خصوص ساخت «مجموعه پردیس تئاتر تهران» در منطقه 15 است، محیطی آرام در مجاورت فرهنگسرای خاوران، که ظرفیتی مناسب برای پر کردن اوقات فراغت خانواده‌ها برای تماشای فیلم و تئاتر است.
 
لذت تماشای فیلم و تئاتر‌ در پردیس تئاتر تهران

سینمای مدرن پردیس تئاتر تهران در سال 1397  با فیلم «بمب یک عاشقانه» شروع به فعالیت کرده است. این مجموعه در منطقه ۱۵ قرار دارد و امکاناتی همچون «رستوران»، «پارکینگ اختصاصی» و همچنین اجرای تئاتر‌ و «کلاس‌های آموزشی تئاتر» را داشته است. سالن سینمای پردیس تئاتر تهران با درجه کیفی مدرن یکی از سالن‌های خوب سینما به شمار می‌رود. بیشتر افرادی که تا کنون برای تماشای فیلم به این مجموعه آمده‌اند از شرایط موجود خرسند بوده‎اند. نکته قابل توجه اینکه برخی از افراد و خانواده‌هایی که در نزدیکی این مجموعه هنری زندگی می‌کنند از وجود سینما و امکان اجرای تئاتر مطلع نبوده یا نیستند.  همین موضوع باعث شد تا بار دیگر ظرفیت‌های پردیس تئاتر تهران را معرفی کنیم.  

«ارزان» و با «کیفیت»
«ارزان بودن» و «کیفیت داشتن» این روزها به سختی در کنار هم قرار می گیرند، اما مجموعه پردیس تئاتر تهران در جنوب شرقی تهران ( بزرگراه امام علی شمال به جنوب، اتوبان شهید محلاتی شرق، خیابان شهید شاه‌آبادی جنوبی، بعد از میدان مالک اشتر، خیابان بقایی)  که عنوان بزرگ‌ترین مرکز تئاتر حرفه‌ای ایران را یدک می‌کشد توانسته در مقایسه با دیگر مجموعه‌های مشابه خود دو ویژگی «ارزان» اما با «کیفیت» را برای مخاطبانش رقم بزند، پردیس تئاتر تهران در زمینی به مساحت حدود 28 هزار مترمربع و با زیربنای ۱۶ هزار مترمربع جنب در  مجاورت فرهنگسرای خاوران قرار گرفته است.

ویژگی‌هایی که سینمای پردیس تئاتر تهران را در نوع خود و در منطقه و مناطق همجوارش منحصر به فرد می‌کند بهره‌مندی از 150 صندلی اسپانیایی که برای تماشاگرانش راحتی خاصی به همراه دارد، مجهز بودن به سیستم صوتی مناسب (اسپیکرهای دالبی دیجیتال JBL  و سیستم پخش صدای ( 5 به 1) با سرور QUBE آنالوگ ) و ... است.
 
لذت تماشای فیلم و تئاتر‌ در پردیس تئاتر تهران
                                  اکران انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» با حضور دانش آموزان مدارس

بارها و بارها شنیده‌ایم که لذت سینما رفتن را نمی‌توان با تماشای فیلم در خانه مقایسه کرد، دیدن فیلم از پرده بزرگ و صدای دالبی لذت دیدن فیلم را چند برابر می‌کند. سینما پردیس تئاتر تهران با فراهم کردن اکران فیلم‌های روز، فضایی مناسب برای دورهمی خانواده و دوستانشان است تا یک فعالیت اجتماعی- فرهنگی را به همراه فرزندانشان تجربه کنند.
نکته قابل توجه؛ قیمت ارزان بلیت سینما در پردیس تئاتر تهران است که می‌تواند برای یک خانواده چهار تا پنج نفری محسوس باشد تا به راحتی بخشی از سبد فرهنگی و هنری خانواده را تامین کرده باشند. این شرایط برای روزهای سه شنبه که بلیت نیم بها می‌شود شرایطی مناسب برای خانواده به لحاظ تامین شرایط مالی پول بلیت فراهم می‌کند.

•    نگویید وقتش را ندارم، چه چیزی مهم‌تر از خانواده و فرزند

برای شما که در نزدیکی پردیس تئاتر تهران قرار دارید توصیه می‌کنیم سینما رفتن را فدای تنبلی‌ خود نکنید. حضور در فضای آرام پردیس تئاتر تهران حتی برای قدم زدن قبل و پس از تماشای فیلم، ثابت می کند زمان را هرگز و هرگز به هدر نداده‌اید.

به نقل از روزنامه جام جم،  سینما، یک مکان فرهنگی است و استقبال از این مکان، خود یک حرکت فرهنگی محسوب می‌شود که به افزایش سواد و تجربه فرهنگی فرد کمک کرده و زیست اجتماعی وی را متکامل‌تر می‌کند. حضور در سینما و فیلم دیدن در ابعاد پرده عریض با آن سیستم صوت و تصویر، هرگز قابل مقایسه با تلویزیون یا دیگر دستگاه های بصری نیست. تجربه مشترکی که به صورت توامان برای چندده نفر یا چندصدنفر در جریان است، خاطره‌ای می‌سازد که در طول یک قرن اخیر، میلیاردها نفر را به افیون خود مبتلا کرده؛ حال آن‌که مخاطب، هیچ‌گاه نمی‌تواند چنین تجربه‌ و لذتی را در خانه و حتی در جمع خانوادگی به دست آورد. بنابراین جایگزین کردن سینما و شبکه نمایش خانگی برای سینما و جانشین کردن خانه به جای سالن تاریک، هرگز نمی‌تواند درست باشد و آن لذت فرهنگ را در یک زیست‌بوم اجتماعی در افراد، ته‌نشین کند. در رابطه با بحث مشغله، قطعا هیچ فردی روی کره خاکی وجود ندارد که اوقات فراغت نداشته باشد. بنابراین کسانی که مشتاق سینما رفتن هستند اما ادعا دارند که از زمان کافی برای این کار برخوردار نیستند، باید یک مهندسی هوشمندانه بر اوقات فراغت خود انجام دهند.

•    تماشای فیلم‌های روز در سینما پردیس تئاتر تهران

سینما پردیس تئاتر تهران این روزها با اکران انیمیشن «بچه زرنگ» و فیلم سینمایی «هتل» میزبان مخاطبانش است. «بچه زرنگ» با اقبال خوبی از طرف خانواده‌ها و کودکان مواجه شده است. مدارس شهر تهران  و مناطق همجوار  از این انیمیشن آموزشی و سرگرم کننده برای دانش آموزان مقطع متوسطه اول استقبال خوبی کرده‌اند و با رزرو سالن سینمای پردیس تئاتر تهران تا پایان نیمه اول آذرماه ، در سانس‌های پیش از ظهر،  پیش‌بینی می‌شود بیش از  15 هزار دانش آموز  به تماشای این انیمیشن بنشینند.

وجود پاریکینگ اختصاصی و همچنین رستوران با منوهای متفاوت غذایی و فست فودها توانسته رضایت مشتریان و مخاطبان این مجموعه هنری را برآورده سازد.

•    توجه به تئاتر کودک و نوجوان و آموزش، اولویت پردیس تئاتر تهران است

یکی از دیگر ویژگی‌های پردیس تئاتر تهران اجرای تئاتر، به ویژه توجه به تئاتر کودک و نوجوان  و همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی تئاتر با حضور مدرسان و هنرمندان صاحب چهره در این حوزه است، افرادی همچون «محسن قصابیان»، «مریم کاظمی» ، «تینو صالحی» و  «فرهاد بشارتی» و ...  به تازگی در این مجموعه هنری، کلاس‌های آموزشی خود را  برگزار کرده‌اند و با استقبال هنرجویان خود روبرو بوده اند. 

امین اشرفی مدیر هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری و مدیر پردیس تئاتر تهران در این خصوص توجه به تئاتر کودک را از اولویت‌های مدیریت هنرهای نمایشی این سازمان فرهنگی هنری شهردای تهران و مدیریت پردیس تئاتر تهران به عنوان زیرمجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برمی‌شمرد و معتقد است: توجه به مخاطب کودک و نوجوان و انتقال مفاهیم آموزشی و همچنین توجه به ذائقه هنری این دسته از مخاطبان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است بنابراین تلاش خواهیم کرد در این خصوص فعالیت‌هایمان را افزایش و ارتقا دهیم.

به گفته وی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران رویکرد حمایتی خود را از گروههای نمایشی که در جهت ارتقای فرهنگ عمومی نقشی فعال دارند حفظ خواهد کرد.
وی با بیان این مطلب که در اغلب شهرهای دنیا این شهرداری‌ها هستند که متولی امور نمایشی و تئاتر هستند از همین رو امیدارم تا با تمرکزگرایی در سیاستگذاری بتوانیم تاثیر بسزایی در جریان سازی فعالیت‌های نمایشی در سطح شهر تهران ایجاد کنیم.ارتقای سطح آموزش تئاتر و همچنین همگرایی مدیریت‌های فرهنگی هنری مناطق 22 گانه در اجراهای هنرهای نمایشی از رویکردهای سازمان فرهنگی هنری است تا از این طریق بتوانیم حمایت‌های معنوی و مادی از گروههای هنری داشته باشیم و این نوع از فعالیت ها را در سطح فرهنگسرا و شهر تهران احیا کنیم.

    شکوه یک سالن با حضور تماشاچی‌ها معنا می‌یابد

یکی از ویژگی های منحصر به فرد مجموعه پردیس تئاتر تهران فارغ از پلاتوهای تمرینی و پنج سالنی که به نام هنرمندان معروف؛ زنده یاد داوود رشیدی، زنده یاد محمود استاد محمد، زنده یاد جمشید مشایخی، زنده یاد محمد علی کشاورز و همچنین هنرمند سرافراز علی نصیریان نامگذاری شده است؛ سالن اصلی پردیس تئاتر تهران با ظرفیت حدود 900 نفر است ، فضایی کاملا مناسب برای برگزاری انواع تئاترها، کنسرت موسیقی و اجرای همایش. با تمام این ویژگی ها شکوه و بزرگی یک سالن به گفته بسیاری از هنرمندان به حضور تماشاچی معنا می باید و این حضور مخاطب و تماشاچی ست که به یک سالن نمایش، اجرای تئاتر و حتی معرفی فیلم در نزد افکار عمومی شکوه می‌دهد.  مجموعه پردیس تئاتر تهران در منطقه 15 تهران برای کسب این شکوه در جنوب شرق تهران نیازمند به حضور شما امیدوار است تا خاطره و اوقاتی شاد و مناسب را برای شما رقم بزند.
گزارش از مهدی نوروزوندیان
مطالب مرتبط
نظر شما