يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۱۶
کد خبر: ۱۳۳۶۴۳
|
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
آخرین آمار اعلام شده مرکز تحقیقات صداوسیما درباره برنامه‌های محرم تلویزیون نشان می‌دهد «حسینیه معلی» شبکه سه عنوان پرمخاطب‌ترین برنامه مناسبتی را به خودش اختصاص می‌دهد.
«حسینیه معلی» پربیننده‌ترین برنامه محرم تلویزیون شدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نتایج نظرسنجی انجام شده از سوی مرکز تحقیقات سازمان صدا و سیما حاکی از آن است که در دهه اول محرم سال جاری در مجموع 52.4 درصد از پاسخگویان، بیننده ویژه‌برنامه‌های دهه اول ماه محرم شبکه‌های تلویزیونی بوده‌اند که این عدد نسبت به سال گذشته 8.1 درصد رشد یافته است.
به گزارش تسنیم، برنامه «حسینیه معلی» با 30.6 درصد بیننده و رضایت 89.9 درصدی در صدر برنامه‌های مناسبتی محرم قرار گرفته است و پس از آن «مرثیه خوانی حاج محمود کریمی» از شبکه دوم سیما با 10.7 درصد مخاطب و رضایت 90.9 درصدی جای گرفته است.
همچنین برنامه‌های «حسینیه ایران» و «روضه خانگی» از شبکه اول سیما، «باب‌القبله» از شبکه پنجم سیما، «باکربلا» از شبکه آموزش، «روایت کربلا» و «خیمه‌گاه» از شبکه قرآن، «تنها مسیر» (سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان) از شبکه افق و «باحسین حرف بزن» از شبکه نسیم از جمله پرمخاطب‌ترین برنامه‌های امسال در ایام عزاداری اباعبدالله‌الحسین (ع) بودند.
59 درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما، نمایش مراسم عزاداری دهه اول محرم از تکایا و هیئت‌های شهرها و روستاهای کوچک را موفق ارزیابی کرده‌اند.
این آمار و ارقام نشان می‌دهد خلاقیت و نوآوری در ساخت برنامه‌های دینی و مذهبی، دیگر تلویزیون از اتّکا به سریال‌سازی به سمت برنامه‌سازی رفته است.برنامه‌هایی که در حال حاضر بیش از سریال مذهبی بیننده دارند؛ نمونه بارز آن «حسینیه معلی» است که فصل به فصل پخته‌تر شد تا دهه اول محرم امسال و فصل جدید آن که با اجرای نجم‌الدین شریعتی روی آنتن رفت و هیئت‌ها و آیین اصیل عزاداری مجالس اهل‌بیت(ع) را به رخ مخاطب کشید.
پیش از اعلام این آمار و درصدِ بیننده توسط مرکز تحقیقات صداوسیما بنابر آمار تلوبیون و استقبال مخاطبان در فضای مجازی، باز هم در مقایسه با بقیه تعداد مخاطبین در فضای‌مجازی، عنوان پربیننده‌ترین برنامه این ایام به «حسینیه معلی» اختصاص پیدا کرد.
مهدی رسولی، مجید بنی‌فاطمه، عبدالرضا هلالی و میثم مطیعی مداحان و کارشناسان این فصل از برنامه را تشکیل دادند و با محور مداحی‌ها و نوحه‌خوانی از ایران و حتی دیگر کشورها روی آنتن رفت.
یکی از نکات مهم در آمار مخاطبان «حسینیه معلی» و حتی بعدها «محفل» نشان می‌دهد مردم از برنامه خلاقانه و نوآورانه مذهبی و دینی استقبال می‌کنند.
انتهای پیام/
نظر شما