سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۳۳۸۴۴
|
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
شهردار منطقه از تأمین و توسعه امکانات فرهنگی هنری و فراغتی نوجوانان و شهروندان در سطح منطقه خبر داد.
توسعه فضاهای فرهنگی هنری با هدف تامین امکانات فرهنگی برای شهروندان منطقه دهبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ وهنر، در نشست هم اندیشی مهرداد باقری رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ،مهدی اخ الصنایع شهردار منطقه 10،اسماعیل عربلو معاون امور اجتماعی و فرهنگی، خسروی معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری و  خدیجه مهدی پور مدیر فرهنگی و هنری منطقه ۱۰ و رییس فرهنگسرای عطار نیشابوری برگزار شد.
در این دیدار که یکشنبه 15 مرداد 1402  در شهرداری منطقه 10 برگزار شد ،  مهرداد باقری رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت : منطقه 10 یکی از مناطق قدیمی شهر تهران است از ویژگی های بارز این منطقه تراکم بالای جمعیت، وجود  مساجد و هیات مذهبی ،  اماکن تاریخی  و اهدای 1000 شهید در دوران انقلاب و دفاع مقدس است . پیش از این شاهد هم افزایی سازمان با بخش های مختلف شهرداری در مناطق بوده ایم اما الزامات تحقق این هم افزایی ها جوانگرایی، بروزرسانی زیرساخت‌ها، هویت‌بخشی به مخاطبان، میدان‌دهی به مجموعه‌های مردمی می‌باشد. 
وی ادامه داد : با توجه به انتخاب مخاطب نوجوان به عنوان مخاطب هدف، مستلزم مشارکت پذیری ، متناسب‌سازی ظرفیت‌ها و امکانات موجود سازمان با اقتضائات و نیازهای این مخاطب هستیم.  خصوصا در منطقه 10 که با تراکم جمعیت و تنوع فرهنگی و تضادهای حاکم  بر آن نسبت به مناطق دیگر می باشیم .
باقری تاکید کرد: در این مدت همکاری خوبی میان سازمان فرهنگی‌وهنری شهرداری تهران و شهرداری های مناطق در موضوعات مختلف فرهنگی هنری شکل گرفته‌است ، که این اتفاق نقطه شروع همکاری ماست و باید به سایر زمینه‌ها تسری پیدا کند.
«مهدی اخ‌الصنایع» شهردار منطقه 10، با محوریت احداث  و نوسازی مجموعه های فرهنگی هنری گفت:به منظور بهره‌برداری دوجانبه از موزه شهیدان اقبالی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران طراحی مناسبی را به شهرداری منطقه ۱۰ ارائه خواهد کرد تا پس از بررسی‌های لازم، بهسازی و نوسازی این مرکز از سوی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی برای بهره‌مندی شهروندان انجام شود.
وی با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری موجب ارتقای مهارت‌های اجتماعی و بهبود کیفیت زیست نوجوانان در بستر جامعه می‌شود، ادامه داد:سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران طرح‌های جدیدی برای برگزاری اردوهای نوجوانان در موزه حیات وحش هفت چنار را  ارائه خواهد داد تا از ظرفیت‌های مکانی و بخش‌های محتلف این موزه بهره‌برداری حداکثری صورت گیرد.
‌شهردار منطقه ۱۰، در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته درخصوص نوسازی بافت فرسوده بیان کرد: در این جلسه مقرر شد، با در نظر گرفتن اعتبارات لازم خانه فرهنگ توحید در سال آتی تخریب و نوسازی ‌شود.
‌اخ‌الصنایع تصریح کرد: به‌منظور جبران کمبود سرانه‌های فرهنگی در سطح منطقه و وجود زیرساخت‌های لازم برای احداث پارکینگ طبقاتی اعتماد در این منطقه؛ مدیریت شهری در تلاش است با تأیید معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در کنار احداث پارکینگ، خانه فرهنگ اعتماد را بازسازی و نوسازی کند.
‌شهردار منطقه ۱۰ گفت:ساختمان سابق ناحیه بسیج «مقداد وافع» در میدان جمهوری اسلامی که بخش زیادی از اعزام های رزمندگان در طول سالهای دفاع مقدس از آن صورت می‌گرفت، با ارائه طرح پیشنهادی از سوی سازمان فرهنگی و هنری، به موزه و مرکز فرهنگی فاخر تبدیل خواهد شد.

نظر شما