چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۲۰
کد خبر: ۱۳۴۰۱۴
|
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
در سومین نشست از سلسله نشست‌های «شبیه نور» برگزار می‌شود
در سومین نشست از سری نشست‌های تخصصي - علمي تعزيه، نشست «زنانه خوانی، جوان خوانی و نوآوری» در حاشیه برگزاری اجرای ویژه برنامه «شبیه نور» در پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود.
نشست بررسی زنانه خواني ، جوان خواني و نوآوري در تعزیهبه گزارش روابط عمومی پردیس تئاتر تهران، تعزیه «شبیه نور» در فضای اختصاصی اجراهای محیطی پردیس تئاتر تهران به مدت 20 شب از 17 مردادماه آغاز شده است و تا پنجم شهریور با همکاری مجمع تعزیه «آل طاها» ادامه دارد. شبیه نور شامل اجرای 20 مجلس تعزیه، موزه تعزیه، و نشست‌های تخصصی در حوزه تعزیه است.

در حاشیه اجرای این هنر نمایشی علاوه بر برپایی موزه تعزیه، نشست تخصصی در خصوص موضوعات مرتبط با تعزیه برگزار می شود. در نخستین نشست پژوهشی که در روز 20 مرداد با حضور محمد رضايي، حاج مرتضي صفاريان و سعید صفایی برگزار شد به «نقش تربیتی تعزیه» پرداخته شد.

در دومین جلسه از این نشست‌ها در روز 25 مرداد با حضور استاد میرزا علی و استاد علی اکبر قدوسیان موضوع «لباس در تعزیه» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه برگزاری این جلسات، امروز 28 مرداد ماه ساعت 18 تا 19:45 نشست «زنانه‌خواني، جوان‌خواني و نوآوری» با حضور حمزه كاظمي-استاد محمود معيني-جواد مرادي برگزار خواهد شد
در روزهای آتی برگزاری مجالس تعزیه شبیه نور، دو نشست « موسيقي تعزيه و نوآوري‌ها»و  همچنین«نسخ تعزيه» برگزار خواهد شد که متعاقبا زمان برگزاری نشست‌ها اعلام می‌شود .

این جلسات به دبیری رحمت الله متولی و با حضور پیشکستوتان، محققان تعزیه، داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن ، تعزیه خوانان برپا می‌شود و حضور برای تمامی علاقمندان آزاد است.

اجرای تعزیه «شبیه نور» از روز سه شنبه 17 مرداد تا یک‌شنبه 5 شهریور از  ساعت 20 در فضای اختصاصی اجراهای محیطی پردیس تئاتر تهران روی صحنه می‌رود.

علا قمندان برای حضور در این اجرا می‌توانند به آدرس اتوبان امام علی(ع) جنوب، خروجی محلاتی شرق، خیابان شاه آبادی جنوبی، بعد از میدان مالک اشتر، پردیس تئاتر تهران مراجعه کنند.

مطالب مرتبط
نظر شما