يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۱۴
کد خبر: ۱۳۴۱۳۵
|
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
اجتماع بزرگ شهروندان پایتخت در آیین بدرقه زائرین اربعین امام حسین علیه السلام به میزبانی شهرداری در میدان آزادی برگزار شد.شیخ مصطفی کرمی و حاج حسین یکتا سخنرانان این مراسم و عبدالرضا هلالی،محمدرضا نوشه‌ور، حیدرخمسه،محمدرضا فصولی،محمدحسین پویان‌فر و امید قدیم مداحان ایران مراسم هستد.صابر خراسانی نیز مجری گری این مراسم را بر عهده دارد.
عبد الرضا زاکانی :اربعین امسال انشاالله بهتر از هر سال برگزار می شودبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، شهردارتهران در این مراسم حضور یافت و گفت:مراسم بدرقه اربعینی‌ها به برکت حضرت سیدالشهدا(ع) بسیار خوب بود.
علیرضا زاکانی اظهار کرد: شکرخدا و به برکت حضرت سیدالشهدا(ع) مراسم اجتماع اربعینی ها بسیار خوب بود و سال آینده انشاالله مراسم بسیار باشکوه تر برگزار شود.
وی افزود: اربعین امسال انشاالله بهتر از هر سال برگزار می شود.
به گزارش شهر ،در حاشیه این مراسم برخی از مردم با شهردار تهران دیدار و گفت‌وگو کردند.
در ادامه نیز برخی دیگر از مسئولین شهرداری در این خصوص اظهار نظر کردند .
مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت:جمعیت قابل توجهی از شهروندان تهرانی در مراسم اجتماع اربعینی‌ها شرکت کردند.
مصطفی زیبایی نژاداظهار کرد: طبق آماری که از پلیس راهور تهران و شرکت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران و ... گرفتیم، جمعیت قبال توجهی از شهروندان تهرانی در مراسم اجتماع اربعینی ها شرکت کردند.
بیش از ۱۵۰ هزار نفر در مراسم اجتماع اربعینی‌ها شرکت کردند.
وی افزود: اتفاق خاص این آیین، علاوه بر بدرقه نمادین خادمان و زوار، بدرقه دانشجویان و نوجوانان است که به صورت نمادین مورد اکرام و احترام قرار می‌گیرند و همچنین گروه‌های سرود دانش‌آموزان و نوجوان هم حاضر هستند و اجرای برنامه دارند.
رئیس ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران گفت: در مراسم اجتماع اربعینی‌ها با حضور چشمگیر مردم مواجه شده‌ایم و تمام عاشقان و مخلصان سیدالشهدا و تمام کسانی که دل به ضریح سیدالشهدا بسته‌اند، آمده‌اند.
 محمد امین توکلی زاده رئیس ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران در آیین بدرقه اربعینی‌ها در میدان آزادی تهران اظهار کرد:امروز جمعه ۳ شهریور و ۸ صفر، مراسم آیینی بدرقه و چاووشی‌خوانی برای بدرقه عاشقان و زوار سیدالشهدا که به همت جبهه فرهنگی انقلاب و ستاد اربعین شهرداری تهران در قالب رویداد محرم شهر بیش از ۲۰ روز است در اینجا برپاست‌، در حال برگزاری است.
وی افزود:این اتفاق بزرگ با حضور چشمگیر مردم مواجه شده و تمام عاشقان و مخلصان سیدالشهدا و تمام کسانی که دل به ضریح سیدالشهدا بسته‌اند، آمده‌اند تا با این قرآن سر به نیزه کربلا پیمان ببندد و خودشان را برای عرض ادب اماده کنند.بسیاری از این افرادی که اینجا هستند به زودی اعزام می‌شوند و دیگران نیز که شرایط رفتن را ندارند، آمده‌اند تا عرض ارادت کنند.
توکلی زاده ادامه داد:اتفاق ویژه این آیین، علاوه بر بدرقه نمادین خادمان و زوار، بدرقه این دانشجویان و نوجوانان است که به صورت نمادین مورد اکرام و احترام قرار می‌گیرند.گروه‌های سرود دانش‌آموزان و نوجوان هم حاضر هستند و اجرای برنامه دارند. خطبای عزیز نیز به اجرای مراسم می‌پردازند و اتفاقات خوبی را رقم می‌زنند.
وی تصریح کرد:شاید این بزرگترین اتفاق و حضور مردمی است که تا به حال در میدان آزادی تهران با عنوان یک مراسم آیینی و بدرقه‌گونه رخ داده است.امیدوارم تمام کسانی که زحمت کشیدند، اجرشان را از سیدالشهدا بگیرند و بازهم شاهد این اتفاقات در میدان آزادی باشیم.
انتهای پیام/

برچسب ها: بدرقه اربعین
نظر شما