يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۱۴
کد خبر: ۱۳۴۴۵۳
|
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
شهروندان می‌توانند تا بیستم شهریور با مراجعه به سایت سازمان بین‌المللی دموکراسی مشارکتی (IOPD) و انجام مراحل اعلام شده، به طرح کانون نوجوانان شهر تهران رای بدهند.
درخواست دبیرکل کانون‌‎های دختران و پسران نوجوان تهران از عموم شهروندان؛ با رای شما جهانی می‌شویمبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،علی اصغر رفیع، دبیرکل کانون پسران نوجوان شهر تهران گفت: سازمان بین المللی دموکراسی مشارکتی ( IOPD) که در حوزه مشارکت شهروندان در مدیریت شهری فعال است، همه ساله اقدام به برگزاری رقابتی می‌کند که طی آن طرح هایی که توسط شهرداری ها جهت مشارکت دادن شهروندان در فرایندهای مدیریت شهری اجرا می‌شود، به رقابت گذاشته می‌شود.

به نقل از شهر،وی افزود: امسال هفدهمین دوره این رقابت بین المللی با عنوان «بهترین عملکرد در مشارکت شهروندی» در حال برگزاری است و پروژه «کانون نوجوانان شهر تهران» Tehran: Youth Club که توسط اداره کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران طراحی و اجرا شده  به جمع چهل طرح منتخب این دوره راه پیدا کرده و از ۱۱ شهریور فرآیند ثبت ارای مردمی در سایت این سازمان بین‌المللی شروع شده است.

وی از عموم مردم خصوصا نوجوانان کشور درخواست کرد تا با مراجعه به سایت https://participate.oidp.net/ به این طرح رای بدهند.

نگار مهدی‌دوست دبیر کل کانون دختران نوجوانان شهر تهران نیز در این خصوص به خبرنگار شهر گفت: کانون‌ نوجوانان شهر تهران از آبان سال گذشته و همزمان با هفته دانش‌آموز به همت اداره کل آموزش‌های شهروندی در مناطق شهر تهران به صورت ناحیه‌ای تشکیل و زمینه مشارکت نوجوانان در موضوعات شهری و فعالیت اجتماعی آنان از این طریق فراهم شد.

وی عنوان کرد: دورهمی های نوجوانان در قالب کتاب‌خوانی، تماشای فیلم و ... برگزاری دوره های آموزشی، اردوهای علمی و تفریحی، اجرای برنامه‌های مناسبتی و سلسله نشست‌های «با شما برای شما» که با هدف توسعه فردی و هویت‌بخشی به نوجوان‌ها بوده از جمله اقدامات کانون نوجوانان است که در طول این مدت کوتاه با همکاری شهرداری های مناطق اتفاق افتاده است.

مهدی‌دوست در ادامه از همه‌ شهروندان درخواست کرد که برای تقویت این نهال نوپا و افزایش انگیزه در نوجوانان به اولین تجربه جهانی این کانون رای بدهند و گفت:  فرایند رای‌دهی در سایت IOPD، در کانال شهروند متعالی shahrvande_motealy@ در تمامی پیام‌رسان‌ها بارگذاری شده تا همه شهروندان به سهولت بتوانند در مهلت اعلام شده ( تا ۲۰ شهریور) در این رای‌گیری شرکت کنند. نکته مهم در فرآیند رای‌گیری، این است که شما باید به جز طرح کانون به ۴ طرح دیگر موجود در سایت هم رای بدهید تا رای نهایی برای کانون ثبت شود.

به گزارش شهر شهروندان می توانند تا ۲۰ شهریور بامراجعه به سایت سازمان بین المللی دموکراسی مشارکتی (IOPD) و انجام مراحل اعلام شده، به طرح کانون نوجوانان شهر تهرانTehran: Youth Club  رای بدهید.
نظر شما