يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۴۸
کد خبر: ۱۳۴۵۰۲
|
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
فرهنگسرای خاوران چهارمین نشست برنامه "رستا" را روز سه شنبه بیست و یکم شهریورماه ساعت 16 با حضور نوجوانان و جوانان و کارشناس مذهبی برگزار کرد.
به گزارش روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه پانزده، فرهنگسرای خاوران به منظور ایجاد تعامل سازنده و دو سویه با نوجوانان و تقویت روحیه خودباوری در آنان چهارمین نشست "برنامه رستا" را بصورت گفتگو محور روز سه شنبه بیست و یکم شهریورماه ساعت 16 با حضور نوجوانان و جوانان و کارشناس مذهبی برنامه برگزار کرد.

حجت الاسلام و المسلمین امین قطبی نژاد با اشاره به اهمیت برنامه ریزی فرهنگی برای نوجوانان گفت: با وجود هجمه های بسیار دشمنان در عرصه های مختلف و تخریب ذهن و باور این نسل موثر در آینده انقلاب و کشور برگزاری چنین برنامه هایی که باعث برانگیختگی روحی و ایجاد زمینه های خود باوری و عدم یاس و نگاه مثبت به آینده میشود قطعا تاثیر بسیار مثبتی در رویه و آینده نوجوانان و جوانانی که آینده سازان انقلاب و میهن عزیزمان هستند خواهد داشت.

وی به موضوع تقویت ایمان و اراده نوجوانان اشاره کرد و گفت: موضوع این جلسه از برنامه رستا به اعتماد به نفس و خودباوری و تاثیر آن در زندگی مربوط میشود و در این راستا مطالب بسیار ارزنده ای از سوی مخاطبین محترم برنامه بیان شد که به باور اینجانب نشان از فهم خوب و وجود این صفات بصورت برجسته در ایشان بود

قطبی نژاد گفت: اعتماد به نفس یک باور شخصی است. یک انتخاب صحیح است. افرادی که دارای سطح بالایی از اعتماد به نفس هستند این حس اطمینان را در خود پرورش می‌دهند که به آنچه می‌خواهند دست خواهند یافت و به‌طور مداوم کنترل زندگی خویش را در دست می‌گیرند. افراد با اعتماد به نفس و خودباور عموماً به توانایی، مهارت و قدرت تصمیم گیری خویش اعتماد دارند. آن‌ها به توانایی‌های خویش جهت انجام انواعی از وظایف باور داشته و احساس اضطراب و شک و تردید کمتری نسبت به افرادی که دارای اعتماد به نفس پایین هستند تجربه می‌کنند.

کارشناس برنامه به میزان خودباوری نوجوانان اشاره کرده و گفت میزان خودباوری که داریم به ما نشان می‌دهد تا چه اندازه می‌توانیم دربرابر سختی‌ها به داشته های خودمان تکیه کنیم و تا چه اندازه به این موضوع باور داریم که هر کاری که بخواهیم می‌توانیم انجام دهیم؟ کسی که خودش را باور دارد، معتقد است انسان دوست‌داشتنی و ارزشمندی است. این فرد نقاط ضعف خود را می‌شناسد و می‌داند با انسان‌های دیگر دارای شباهت‌ها و تفاوت‌هایی است. او معتقد است اگر شکست بخورد، این مسئله بیانگر ناتوانی او نیست.

قطبی نژاد به تفاوت بین اعتماد به نفس با خودباوری اشاره کرده و افزود: اعتماد به نفس همان احساس اعتماد به توانایی ها، عملکردها و قضاوت های خود درباره خود است. اعتماد به نفس را می توان همان خودباوری نامید.اعتماد به نفس برای سلامتی جسمانی و روانی افراد بسیار مهم و حیاتی است و تفاوت کمی بین خودباوری با عبارت هایی چون عزت نفس و اعتماد به نفس وجود دارد درحالی که درون مایه هر سه عبارت تقریبا یکی است. از معانی خودباوری می توان به مواردی چون شناخت ویژگی های خودمان و پذیرش آنها ، باور به ویژگی های روانی و جسمانی و استفاده از آن ها در جهت رشد و شکوفا کردن استعداد ها و توانایی ها و اینکه انسان باور داشته باشد که می تواند هرکاری را بخواهد با اعتماد به توانایی های خدادادی خود میتواند انجام دهد و از پس مشکلاتی که سر راهش قرار میگیرند بر خواهد آمد.

وی در پایان به راهکار های افزایش اعتماد به نفس اشاره کرده و گفت: برای تقویت اعتماد به نفس نیزهرکسی با توجه به نیازها و شرایط خود میتواند به خودش کمک کند مثلا ذهن خود را آرام کنید، با افراد مثبت اندیش معاشرت کنید، لباسی را بپوشید که به شما احساس خوب می دهد، ورزش کنید، تغذیه سالم داشته باشید، خواب کافی داشته باشید، نقاط قوت خود را بنویسید، خود را با دیگران مقایسه نکنید ، کارهایی را انجام دهید که از آن لذت می برید، مثبت اندیشی و نگاه مثبت به آینده ، روبرو شدن با ترس ها و نگاه تجربه آمیزبه شکست ها، اهداف واقع بینانه داشتن، امتحان کارهای جدید و در زمان لازم قدرت نه گفتن به برخی پیشامدها از جمله مواردی است که میتواند در تقویت اراده و اعتماد به نفس به ما کمک کند.

فرهنگسرای خاوران در خیابان خاوران، سه راه هاشم آباد واقع شده و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برنامه های این فرهنگسرا می توانند با شماره 33003141 تماس بگیرند.


نظر شما