يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۱
کد خبر: ۱۳۵۱۴۶
|
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
با مشارکت فرهنگسراها و مساجد محلات تهران
به دنبال حمایت فرهنگسراها از گروه‌های فرهنگی و مساجد محلات شهر تهران در پذیرش نوجوانان جهت حضور در اردوهای شهری، بالغ بر 15 هزار نوجوان تهرانی در این طرح شرکت کردند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، حمیدرضا خونویی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به استقبال نوجوانان از طرح «اردو بازی» از ادامه دار بودن این برنامه در فصل پاییز خبر داد و گفت: بالغ بر 15هزار نوجوان دختر و پسر در فاز نخست از امکانات «اردو بازی» در قالب تورهای نیم‌روزه و یک‌روزه 7 فرهنگسرای شهر تهران استفاده کردند. این اردوها شامل برنامه‌های تفریحی و فرهنگی است و هدف از برگزاری آن ارتقا مهارت‌های اجتماعی و بهبود کیفیت زیست نوجوانان در بستر جامعه خواهد بود.

بالغ بر 15هزار نوجوان تهرانی در طرح «اردو بازی» شرکت کردند
وی افزود: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تلاش کرده است با برپایی اردوهای شهری، فرصتی را فراهم کند تا نوجوانان ضمن رویارویی با چالش‌های مختلف، نگاه خود را وسعت داده و با شناخت دقیق‌تر از خود، مسیر بهتری را انتخاب کنند.
خونویی ضمن بیان بخش‌های مختلف این طرح عنوان کرد: «اردو بازی» علاوه بر آموزش و رشد علمی و مهارتی، با ایجاد شادی و نشاط اجتماعی سعی دارد استعدادها و توانمندی‌های نوجوانان را به آنها نشان دهد. همچنین برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا در کنار بازی‌ها و ورزش‌های متنوع، تست شخصیت و استعدادیابی نیز از نوجوانان صورت گیرد. طرح‌های چالشی، گفت‌وگوی جمعی، پانتومیم، مسابقه و فعالیت‌های ورزشی و تفریحی در کنار برنامه‌های پدر پسری و مادر دختری از بخش‌های این اردوها است.

بالغ بر 15هزار نوجوان تهرانی در طرح «اردو بازی» شرکت کردند
خونویی با اشاره به مراکز مجری طرح «اردو بازی» گفت: در گام نخست از اجرای این طرح، مراکز منتخب شناسایی و تجهیز و آماده‌سازی فضای اردویی، تفریحی و هیجانی در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر 7 فرهنگسرای اشراق، رازی، خاوران، بهمن، سردار شهید سلیمانی، ولاء و انقلاب اسلامی میزبان نوجوانان مناطق 22 گانه شهر تهران در قالب اردوهای نیم‌روزه و یک‌روزه هستند که البته شرکت در این اردوها برای تمامی نوجوانان در سطح شهر تهران آزاد است و جهت پذیرش از ظرفیت تمامی فرهنگسراها، مدارس، مساجد و گروه‌های فرهنگی شهر تهران استفاده خواهیم کرد. 
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در خصوص محتوای اردوها بیان کرد: هر مرکز با توجه به امکانات و تنوع مخاطبین، محور محتوایی متفاوتی دارد که بر این اساس 7 محتوای مختلف ذیل هویت ملی، هویت فردی، هویت اجتماعی، اعتماد به نفس، عقل معاش و.... طراحی شده است. 

بالغ بر 15هزار نوجوان تهرانی در طرح «اردو بازی» شرکت کردند
خونویی در پایان اضافه کرد: با توجه استقبال نوجوانان از طرح «اردو بازی» و فقدان فضاهای اردوگاهی متناسب با نیازها و اقتضائات سنی نوجوانان در سطح شهر تهران، رایزنی‌هایی صورت گرفته و امیدواریم با ارائه برنامه‌ای هدفمند، مبحث اردوی شهری را بصورت پیوسته و جاری در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اجرایی کنیم.
گروه های مردمی، فرهنگی، مدارس و مساجد می‌توانند برای ثبت نام گروهی به فرهنگسراهای مناطق ۲۲ گانه شهر تهران مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۱۸۳۷ تماس بگیرند.

بالغ بر 15هزار نوجوان تهرانی در طرح «اردو بازی» شرکت کردند


بالغ بر 15هزار نوجوان تهرانی در طرح «اردو بازی» شرکت کردند

بالغ بر 15هزار نوجوان تهرانی در طرح «اردو بازی» شرکت کردند
نظر شما