سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۶
کد خبر: ۱۳۵۳۸۰
|
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
غزلی نو از میلاد عرفان‌پور؛
میلاد عرفان‌پور در یکی از تازه‌ترین غزل‌هایش به روزهای تلخ و وحشتناکی که کودکان غزه تجربه می‌کنند، اشاره کرده است.
مرا به غزه ببر، طاقتم سرآمده استبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، غزلی تازه‌ از میلاد عرفان‌پور درباره شرایط سخت کودکان غزه در جنگ با اسرائیل منتشر شده است.

به نقل ار ایرنا،رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب -۲۵ مهر- در جنایاتی آشکار با حمله موشکی به بیمارستان المعمدانی غزه، باعث شهادت و مجروح شدن بیش از هزار تن از مردم مظلوم و بی دفاع این منطقه شد.

این دور از جنایت رژیم صهیونیستی پس از عملیات طوفان الاقصی (۱۵ مهر) آغاز شد، صهیونیست‌ها پس از این عملیات در مقابل رزمندگان جبهه مقاومت حماس کاملا مستاصل شدند و با بمباران شدید مناطق مسکونی، درمانی و مساجد غزه برگی دیگر از جنایت ضد بشری را علیه فلسطینیان رقم زدند که تاکنون منجر به شهادت و زخمی شدن هزاران تن از مردم بی‌دفاع نوار غزه شده است.

کشته شدن مردم بی‌دفاع، زنان و کودکان بی‌گناه غزه موجی از خشم و نفرت در میان اقشار مختلف مردم در سراسر جهان ایجاد کرده است و اجتماعات ضد صهیونیستی حتی در پایتخت‌های اروپایی شکل گرفته است. همچنین بسیاری از چهره‌ها و شخصیت‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی جهان با انتشار پیام، عکس و یادداشت نسبت به جنایت صهیونیست‌ها واکنش نشان دادند، و با حمایت از رزمندگان مقاومت صدای مظلومیت فلسطینیان را به جهانیان رساندند.

«مرا به غزه ببر، طاقتم سرآمده است»


به جز دریغ، چه از دست من برآمده است؟!

مرا به غزه ببر، طاقتم سرآمده است

هنوز داغِ خبرهای پیش از این، تازه‌ست

خبر رسیده، خبرهای دیگر آمده‌است

خبر رسیده... خبر، کودکی‌ست در آوار

که زار زار پی نعش ‌مادر آمده است

خبر رسیده... خبر، بی‌قراری پدری‌ست

که لرزه بر تنش از سوگ دختر آمده است

خبر رسیده، خبر، ضجه‌ی پرستاری‌ست

که از تنفس گل‌های پرپر آمده است

خبر رسیده... ولی خواب برده دنیا را

خبر رسیده : کجایید؟! محشر آمده است

مرا به غزه ببر تا نماز بگذارم

که صبح صادقِ الله اکبر آمده است

بیا به غزه ببر، شعر خون چکان مرا

که آفتاب زده ...تیغ‌ها برآمده است

بگو به حرمله‌، در چله تیر مگذارد

بگو که دوره‌ی کودک‌کشی سرآمده است

از این نبرد مبادا که جابمانم من

که حیدر است پی فتح خیبر آمده است

نه! کارساز نشد شعر... کارزار کجاست؟

مرا به غزه ببر طاقتم سرآمده است
مرا به غزه ببر، طاقتم سرآمده است
میلاد عرفان‌پور شاعر

درباره شاعر

میلاد عرفان‌پور متولد ۱۳۶۷ در شیراز شاعر ایرانی است. عرفان‌پور سرایش شعر را از نوجوانی آغاز کرد. نخستین کتاب خود را با عنوان از شرم برادرم در قالب رباعی، به سال۱۳۸۵ توسط انتشارات سپیده‌باوران منتشر کرد. او در سه مجموعه شعر بعدی خود نیز سرودن در همین قالب را ادامه داد: دو اثر پاییز بهاری‌ست که عاشق شده است و پادشهر را او در سال ۱۳۸۸ و جشن فراموشی‌ها را در سال ۱۳۸۹ روانه بازار کتاب کرد.

میلاد در رشته «سیاست‌گذاری فرهنگ و ارتباطات» تحصیل کرده است و فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی ارشد از همین دانشگاه است. موضوع پایان‌نامه او تحلیل گفتمان انتقاد اجتماعی در شعر شاعران انقلاب اسلامی بوده است.

شهرت او بابت سرودن در قالب‌های سنتی و به خصوص رباعی است. او تاکنون برنده یا نامزد جایزه‌های معتبر ادبی از جمله قلم زرین و جشنواره شعر فجر بوده است. مدیریت دفتر شعر موسسه شهرستان ادب. ابداع و دبیری دوره‌های سالانه شعر جوان انقلاب اسلامی (آفتابگردان‌ها) و تدریس ادبیات در دانشگاه از فعالیت‌های سالیان اخیر میلاد عرفان‌پور بوده است.

عرفان‌پور در سال ۱۳۹۴، مجموعه شعر تازه‌ای منتشر کرد که آخر مجلس نام داشت.

این شاعر جوان، کتاب بی‌خبری‌ها را هم در سال ۱۳۹۴ منتشر کرد. این اثر در یازدهمین دوره جشنواره قلم زرین نامزد شد، و بدین ترتیب او جوان‌ترین نامزد این جایزه از ابتدای تأسیس بود. او مدیر دفتر شعر موسسه شهرستان ادب و همچنین دبیر و داور در برخی جشنواره‌های شعر بوده است.

از دیگر کتاب های او می‌توان به ناخوانده، درباره تو و راهبندان اشاره کرد.
نظر شما