يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۰۶
کد خبر: ۱۳۵۴۶۵
|
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
نخستین نمایشگاه بین‌المللی آثار نامحسوس فرهنگی با نمایش آثار هنری معرّق و تذهیب ایران در پکن برپا شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر ،نخستین نمایشگاه بین‌المللی آثار نامحسوس فرهنگی با حضور رائو کوان معاون وزیر فرهنگ و گردشگری و سی ماهونگ معاون شهرداری پکن با بازدید آنان از غرفه‌ها و غرفه جمهوری اسلامی ایران گشایش یافت. این نمایشگاه از ۳۰ مهر تا سوم آبان ماه در پکن دایر است.

هنرشناسان چینی از غرفه جمهوری اسلامی ایران که با پنجاه اثر نفیس معرق، تذهیب، خاتم کاری و مینیاتور به شکل آراسته‌ای فراهم شده بود، استقبال چشمگیری کرده‌اند. دو مترجم هنرمندان را در پاسخ به پرسش‌های مخاطبان و بازدیدکنندگان از ویژگی‌های هنر ایرانی یاری می‌کنند.

به نقل از ایرنا،در این نمایشگاه ۱۸ کشور حضور دارند و رایزنی فرهنگی ایران نیز محصولات فرهنگی و صنایع دستی ایران را به نمایش گذاشته است. دو هنرمند استاد ممتاز برجسته‌ مُعرّق و تذهیب؛ محسن کاوه و مرتضی محمدقاسمی در این رویداد هنری حضور دارند و کارگاه آموزشی هم برگزار می‌کنند.


هنر معرّق و تذهیب ایران در چین

در این رویداد فرهنگی کشورهای ایران، کوبا، مکزیک، ایتالیا، تایلند، اسلواکی، آنگولا، پرو، اسلونی، کامبوج، روسیه، صربستان، زیمبابوه، سریلانکا، ترکمنستان، مراکش، فیلیپین و ازبکستان شرکت کردند.

مرتضی محمدقاسمی از کارمندان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است . 
نظر شما