يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۱۶
کد خبر: ۱۳۵۵۰۵
|
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱
نگارخانه لاله در آستانه نودودومین زادروز بانو ایراندخت محصص ؛ نقاش و پژوهشگر پیشگام در عرصه هنرهای تجسمی، میزبان آثار گرانسنگ این بانوی پیشکسوت و هنرمند است.
نمایشگاه نقاشی« ایراندخت محصص»در نگارخانه لالهبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،ايراندخت محصص مدرس دانشكده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران، نخستين كسي است كه مترادفي براي كاريكاتور در ايران و زبان فارسي يافت و نام آن را طنز ترسيمي گذاشت.
 محصص كاريكاتوريست نيست، اما به اذعان كاريكاتوريست‌ها تاثير زيادي بر جريان كاريكاتور داشته‌ و تئورسين بسيار قوي در اين زمينه به شمار مي‌رود.
او با ترجمه  کتاب آثار کاریكاتوریست های بزرگ جهان و معرفی آنان به جامعه ایران به ویژه علاقمندان و دوستداران این هنر سهمی ارزنده در شناساندن پیشینه وسیر تحول آثاركاریكاتوریست های بزرگ در كشور ما داشته است.
کوشش‌های ایراندخت محصص فقط به نگارش مقالات‌ متعدد در نشریات معتبر هنری محدود نبوده، بلکه وی در زمینه ی انتشار کتاب‌های تخصصی هنر هم  پیشگام بوده است.
محصص چند كتاب چاپ شده و در دست چاپ از جمله "طراحان طنزانديش ايران"، "تابلوي سينوبتيك هنرهاي زيبا"، "دانش نقاشي در خدمت هنر نقاشي" دارد.
نمایشگاه" ایراندخت محصص " گلچینی از 33  اثر منتخب از دهه 30 تا 50 زندگی هنری اوست که این آثار نقش بسزایی در معرفی هنر نو گرای ایران داشته است.
آیین گشایش نمایشگاه روز جمعه12 آبان ماه ۱۴۰2 از ساعت ۱۶ تا ۱۹ با حضور هنرمندان و دوستداران هنر در نگارخانه لاله برگزار می‌شود و نمایشگاه همه روزه از13 تا 30آبان ماه ۱۴۰۲ شنبه تا چهارشنبه ساعت9 تا 17، پنج شنبه 9 تا 13 به غیر از ایام تعطیل دایرخواهد بود. 
علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید و خرید آثار به نگارخانه لاله، واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله مراجعه کنند.
شماره تماس:۸۸۹۶۰۴۹۲
Instagram: lalehgallery
lalehartgallery.ir
lalehgallery.art@gmail.com

نظر شما