يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۵۵۵
|
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
نمایشگاه خوشنویسی «گُلِ مراد» روز پنجشنبه 11 آبان ساعت 15 در نگارخانه شفق برپا می شود.

نمایشگاه «گُلِ مراد» در نگارخانه شفق برپا می شودبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ در این نمایشگاه 34 اثر با استفاده از تکنیک شکسته نستعلیق به هنرمندی رویا مرادیان به نمایش گذاشته می شود.

رویا مرادیان دارای مدرک ممتاز از انجمن خوشنویسان ایران از آموزش اساتید مطرحی چون محمد میرزایی و محمدحسین عطارچیان بهره مند شده است وی همچنین سابقه حضور و دریافت لوح تقدیر از جشنواره‌های متعددی چون خوشنویسی کوثر، تجسمی فجر، خوشنویسی قلم و ... را در کارنامه هنری خود دارد.

نمایشگاه گُلِ مُراد گلچینی از هزاران نقشی است که باپیچ وتاب قلم وترکیباتی الهام گرفته و یا نقل شده از اساتید برجسته خوشنویسی ایران زمین، استاد درویش عبدالمجید طالقانی و استاد محمد حسین عطارچیان درقالب شکسته نستعلیق به سبک قدما و آمیخته‌ای از احساس و هنرشکل گرفته است در دل هر قطعه ازاین نوشته ها حسی نهفته است که روح می بخشد به کاغذی بی جان.

خط شكسته نستعليق از زيباترين صورت خط تحرير فارسي است در اواخردوره صفويه توسط تني چند ازخوشنويسان براي سرعت بخشيدن دركار نگارش خط نستعليق با اندك تغييراتي درحروف وكلمات بوجود آمد و توسط دوتن از استادان قرن يازدهم، محمدشفيع حسيني معروف به شفيعا ومرتضي قلي خان شاملو كه آنان را از واضعان خط شكسته مي دانند قانونمند شد وبا وجود معجزه دوران‌ها درويش عبدالمجيد طالقانی به اوج تعالی و كمال زيبايي رسيد، اين خط اكنون به عنوان ميراث عظيم فرهنگی وهنری ايران درزمره ارزنده ترين آثارهنری گنجينه هاي جهان قراردارد.

علاقه مندان برای بازدید از آثار نمایشگاه «گُل مراد» می توانند تا 18 آبان روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 17 و پنجشنبه از ساعت 9 تا 12 به نگارخانه شفق به نشانی خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان بیست ‌ویکم، بوستان شفق، فرهنگسرای خانواده مراجعه کنند.


نظر شما