يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۱۸
کد خبر: ۱۳۵۷۵۶
|
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
دفتر توسعه کتاب و کتاب‌خوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد،‌ «سامانه نظارت مردمی بر آثار منتشره» برای اولین بار در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرد.
«سامانه نظارت مردمی بر آثار منتشره» در دسترس عموم قرار گرفتبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، دفتر توسعه کتاب و کتاب‌خوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سامانه نظارت مردمی بر آثار منتشره را به نشانی ketab.samandehi.ir  در دسترس قرار داد.
این سامانه با هدف ارتقا و توسعه سطح نظارت پسینی بر آثار منتشره؛ نقش‌آفرینی بیشتر مخاطبان در پالایش و سالم‌سازی فضای محتوایی کشور؛  کمک به شناسایی آثار حاوی مصادیق مندرج در ماده چهار مصوبه اصلاحی اهداف، سیاست‌ها و ضوابط نشر؛  رصد، شناسایی و برخورد با متخلفان در حوزه نشر؛  ارتقای کیفی سطح بررسی آثار منتشره و کمک به سرعت دفتر توسعه کتاب و کتاب‌خوانی در امر نظارت پسینی در دسترس مردمی قرار گرفته است.
در متن اطلاعیه این دفتر آمده است:‌ دفتر توسعه کتاب و کتاب‌خوانی از عموم اهالی کتاب، پژوهشگران، کتاب‌فروشان، کتاب‌خوانان، والدین و گروه‌های ترویجی کتاب دعوت می‌کند تا ضمن مطالعه دقیق ماده چهار مصوبه اصلاحی «اهداف، سیاست‌ها و ضوابط نشر کتاب» مصوب جلسه 660 مورخ 24 فروردین 1389 شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان سند بالادستی در کارشناسی کتاب‌های بزرگسال و کودک و نوجوان، موارد مغایر با ضوابط نشر را برای بررسی دقیق‌تر، برخورد و جبران در سامانه نظارت مردمی گزارش کنند.
دفتر توسعه کتاب و کتاب‌خوانی همراه با گزارش‌های دوره‌ای بررسی‌های گزارش‌های رصدی مردمی و اعلام نتیجه، به‌نحوی مطلوب از تهیه‌کنندگان گزارش‌های صحیح تقدیر و قدردانی خواهد کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در توئیتی درباره این سامانه نوشته است: مشارکت‌دهی مردم عزیزمان در حکمرانی فرهنگی، جزو دغدغه‌های اصلی ماست. «سامانۀ نظارت مردمی»، بستری است برای مشارکت مردم در امر نظارت بر کتاب‌های منتشره. از طریق ketab.samandehi.ir می‌توانید گزارش‌هایتان از آثار مغایر با ضوابط نشر را برای بررسی به ما اعلام کنید.
نظر شما