يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۶
کد خبر: ۱۳۵۸۵۸
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
به مناسبت سی و یکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی، برنامه های کتابخانه ها و مراکز فرهنگی مدیریت فرهنگی هنری منطقه چهارده از 23 تا 30 آبان ماه سالجاری اعلام شد.
به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای اخلاق، محسن دستمالچی رییس فرهنگسرای اخلاق ، مشارکت نوجوانان به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی، آشنا سازی نوجوانان با بخش های مختلف کتابخانه، ایجاد زمینه مناسب برای تقویت مهارت های فردی و اجتماعی نوجوانان، ترویج و اشاعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و ترویج سنت حسنه اهدای کتاب را از جمله اهداف برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی برشمرد.
وی افزود: در طول هفته کتاب و کتابخوانی در کتابخانه ها و مراکز تابعه منطقه چهارده، پانزده عنوان برنامه به اجرا در می آید که آیین رونمایی کتاب "بازی درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی-رفتاری" نوشته دکتر محسن لواسانی روان شناس و مشاور خانواده که موضوعاتی از جمله "بازی درمانی"، سازگاری"،"اضطراب"،"اختلالات یادگیری" و "افت تحصیلی" در کودکان با حضور جمعی از کارشناسان و مسئولان فرهنگی منطقه 14 رونمایی می شود.
به گفته وی، نقد و بررسی مجموعه داستان "کلاویه ها" در کتابخانه ابن سینا وکتاب "یکبار برای همیشه" در کتابخانه امام جعفر صادق(ع) را از جمله برنامه هایی عنوان کرد که با حضور علاقمندان به کتاب و کتابخوانی، منتقدین و اعضای کانونهای "قلم صادق" و "قلم آوران" برگزار می شود. برنامه "کتاب یاران کوچک" با بخش های مختلف رادیو کتاب، نمایشگاه کتاب با تخفیف ، روزنامه خوانی، شاهنامه خوانی،مسابقه مادران قصه گو،اجرای نمایش گروه آفتاب مهتاب، اجرای سرود نوگلان در بوستان گلسار با مشارکت شهرداری ناحیه 5 توسط خانه فرهنگ ابوذر اجرا می شود.
به گفته دبیر اجرایی برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی منطقه چهارده، در طول هفته کتاب و کتابخوانی با هماهنگی و همکاری اداره آموزش و پرورش منطقه چهارده و سایر  مراکز فرهنگی هنری، نوگلان پیش دبستانی و دانش آموزان دوره های ابتدایی و دوره اول متوسطه در قالب برنامه "کتابخانه گردی" از کتابخانه های منطقه، بازدید و ضمن مشارکت در انجام امور کتابخانه ها با مقوله کتاب، کتابخانه و مهارت ها و مسئولیت های یک کتابدار آشنا می شوند.
دستمالچی ، برپایی کارگاه "عصرانه های داستان" آموزش مبانی داستان، بررسی عناصر و نقد داستان کوتاه با مشارکت کانون ادبی زنگ داستان توسط کتابخانه اخلاق  و سلسله کارگاه های داستان نویسی با مشارکت کانون ادبی قلم آوران توسط کتابخانه ابن سینا را نیز از جمله برنامه های این هفته عنوان کرد.
رییس فرهنگسرای اخلاق، طرح "کتاب در گردش" جهت اشتراک گذاری کتابهای خوانده شده، و هدیه آن به دوستان و آشنایان، "کتابخانتو بساز!" جمع آوری کتابهای بلا استفاده برای مناطق محروم و کم برخوردار حومه شهر تهران، ثبت نام رایگان و بخشودگی 100 % جرایم و دیرکرد کتاب را از دیگر برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی این منطقه عنوان کرد.
دستمالچی ادامه داد: اهدای کتاب به کودکان بازدید کننده از کتابخانه ها با عنوان "خاطره های کودکی" از سلسله کتابهای مَن تولید شده در  فرهنگسرای اخلاق ، تولید و انتشار محصولات مجازی "جودی کتاب خوان می شود" توسط کتابخانه اخلاق ، "کودک کتابخوان" توسط کتابخانه ابن سینا ، "تربیت سالم" و "فانوس دانش" توسط کتابخانه امام جعفر صادق(ع) برای ارتقای اطلاعات مخاطبان پیرامون شاخصه ها و وضعیت کتاب و کتابخوانی، سایر برنامه های هفته کتاب منطقه چهارده است.
دبیرخانه اجرایی برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی منطقه چهارده، در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار فرهنگسرای اخلاق واقع است.

نظر شما