يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۲۲
کد خبر: ۱۳۵۸۶۲
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی؛
کتابخانه گلستان همزمان با فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی و با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین تمامی اقشار جامعه، ویژه‌ برنامه‌های خود را از ۲۴ آبان ماه تا 30 آبان ماه اجرا می‌کند.
برنامه‌های کتابخانه گلستان در منطقه 8 اعلام شدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، عبدالجلیل آرخی مدیرکتابخانه گلستان مشارکت نوجوانان به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی، آشنا سازی نوجوانان با بخش های مختلف کتابخانه، ترویج و اشاعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و ترویج سنت حسنه اهدای کتاب و ایجاد زمینه مناسب برای تقویت مهارت های فردی و اجتماعی نوجوانان را از جمله اهداف برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی برشمرد.
وی افزود: این روزها با ظهور شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، علاقه دانش‌آموزان به کتاب‌خوانی کاهش یافته است. مدارس به عنوان یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های آموزش دانش‌آموزان، نقش بسیار مهمی در ترویج فرهنگ مطالعه دارند و می‌توانند در کنار دیگر نهادهای فرهنگی، ه‌حل‌ مناسبی برای مقابله با این معضل باشند. به همین منظور کتابخانه گلستان با مراجعه به مدارس منطقه برنامه هایی از جمله آشنایی با کتاب و کتابخوانی، معرفی کتاب‌های مختلف، برگزاری مسابقات فرهنگی، جلسات مشاوره ای روش‌های موفقیت تحصیلی و ... را برگزار می‌نماید همچنین به منظور تشویق دانش آموزان به عضویت در کتابخانه، فرم عضویت و ثبت نام رایگان در مدارس برای دانش آموزان توزیع می‌شود.
رییس کتابخانه گلستان برگزاری نمایشگاه و فروشگاه کتاب با ارائه و فروش کتب برگزیده و متناسب در حوزه کودک و نوجوان و با مشارکت کانون پرورش فکری کودک و نوجوان( با تخفیف 30%)، آستان قدس( به نشر)(با تخفیف 30%)، انتشارات با فرزندان(با تخفیف 35%)، انتشارات رودآبی(با تخفیف 35%) و دفتر نشر فرهنگ اسلامی(با تخفیف 35%) را از دیگر برنامه های کتابخانه گلستان عنوان کرد.
آرخی طرح «کتاب در گردش» جهت اشتراک گذاری کتابهای خوانده شده و هدیه آن به دوستان و آشنایان، ثبت نام رایگان کتابخانه با هدف ترغیب و تشویق کودکان و نوجوانان به کتاب‌خوانی را از دیگر برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی عنوان کرد 
وی ادامه داد: در طرح کتابخانه گردی دانش‌آموزان به صورت گروهی از کتابخانه‌ گلستان بازدید کرده و به صورت رایگان به عضویت کتابخانه‌ درخواهند آمد. معرفی خدمات، منابع و امکانات کتابخانه از مهم ترین اقدامات به منظور افزایش کارآمدی و اثربخشی این بازدیدهاست.
  وی درباره طرح کتابخانه خودت را بساز گفت: این طرح با هدف حمایت و تجهیز کتابخانه‌های مناطق محروم و اهدای کتب در حوزه کودک و نوجوان با مشارکت مردم عزیزدرهفته کتاب انجام می‌شود، تا به ترویج فرهنگ مطالعه، جریان‌سازی فرهنگی و ارتقای سرانه مطالعه در بین اقشار مختلف در کشور کمک شده باشد.
دوستداران کتاب برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره‌مندی از برنامه‌ها و ظرفیت‌های این کتابخانه می‌توانند به فرهنگسرای گلستان به نشانی میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب بوستان فدک مراجعه کنند و یا با شماره 77827730 تماس بگیرند.

نظر شما