يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۵
کد خبر: ۱۳۶۱۶۲
|
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
نخستین نمایشگاه نخصصی آثار جمعی از هنرمندان ماندالا، به همت گروه هنری خانه ماندالا در نگارخانۀ پردیسان فردوس برگزار می‌شود.

نخستین نمایشگاه تخصصی گروه هنری خانه ماندالا در نگارخانۀ پردیسان فردوسبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نخستین نمایشگاه تخصصی هنر ماندالا، با مشارکت گروه هنری خانه ماندالا، از ساعت 14، روز پنج‌شنبه نهم آذر 1402، طی مراسمی طی مراسمی با حضور هنرمندان در نگارخانۀ پردیسان فرهنگسرای فردوس افتتاح خواهد شد.

این نمایشگاه که با هدف فراهم کردن بستر مناسب به منظور یافتن و معرفی نخبگان هنری و نمایش پتانسیل‌ پنهان آنان برگزار می‌شود، یک رویداد تخصصی در زمینه‌ی هنرهای ترسیمی، با محوریت نقاشی در سبکهای ماندالا، دات‌ماندالا و تذهیب به صورت «موضوع و تکنیک آزاد» است. در این نمایشگاه 36 اثر از 36 هنرمند ماندالاکار از سراسر کشور به نمایش گذاشته خواهد شد.

در مراسم افتتاح نمایشگاه تخصصی ماندالا، استاد علیرضا اسفندیار، هنرمند فعال در زمینه‌ی طراحی، نقاشی‌خط و کالیگرافی؛ استاد حمید ممیز، هنرمند فعال در حوزه‌ی نقاشی و هنرهای تجسمی؛ استاد میترا سلیمی، مدرّس دوره‌های پیشرفته‌ی ماندالا و استاد دانشکده معماری دانشگاه آزاد اسلامی؛ استاد مجید کریمی، مدرس دانشگاه، مترجم و نویسنده‌ی فیلمنامه و رمان؛ و هنرمندان ماندالاکار و علاقه‌مندان به این هنر حضور خواهند داشت.

پخش تیزر معرفی هنر ماندالا و اهداف گروه هنری خانه ماندالا، حافظ‌خوانی، سخنرانی‌های کوتاه استادان مدعو درباره‌ی نمایشگاه و سطح کیفی آثار، به همراه اهدای تندیس و تقدیم گواهی حضور در نمایشگاه برای هنرمندان صاحب اثر، بخشهای مختلف افتتاحیه خواهند بود. ضمن اینکه در این مراسم، به کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست مؤسسه‌ی خیریه‌ی مهرآفرین نیز هدایایی تقدیم خواهد شد.

نمایشگاه تخصصی گروه هنری خانه ماندالا تا چهاردهم آذر 1402، از ساعت 10 تا 17، میزبان هنرمندان و دوستداران هنر است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به نگارخانۀ پردیسان، واقع در: فلکۀ دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، فرهنگسرای فردوس مراجعه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 44000303 تماس بگیرید.

نظر شما