يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۰۶
کد خبر: ۱۳۶۵۲۴
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
رونمایی از کتاب «مرکب بنفش» در دویست و‌ نود و یکمین نشست تخصصی زرین قلم برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، فرهنگسرای رسانه در دویست و نود ویکمین نشست زرین قلم به رونمایی از کتاب «مرکب بنفش» به نویسندگی آزیتا رفیعی سرشکی می‌پردازد.

«مُرکب بنفش» رُمانی تاریخی و عاشقانه اثر آزیتا رفیعی سرشکی، نویسنده و پژوهشگر معاصر ایرانی است که در زمینه تحقیقات (فولکلور، قصه و اسطوره شناسی)مقاله‌های گوناگون دارد.

 نویسنده، دانش آموخته رشته تاریخ از دانشگاه شهید بهشتی و فوق لیسانس در رشته فرهنگ و زبان‌های باستانی از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی است.

«مُرکب بنفش» اولین رمان این نویسنده است که در قالب نامه روایت می‌شود، نامه‌هایی که از ذهن خلاق نویسنده مکتوب شده، روایتی از زبان دلدار «ماه سلطان» به عاشق نوشته می‌شود و بنا به دلایلی که در رمان می‌خوانیم هرگز به شخص مورد خطاب (یحیی میرزا) نمی‌رسد. 
زمان نامه‌ها سال‌های ۱۲۷۵ تا ۱۲۸۵ خورشیدی را در بر می‌گیرد. بُرهه‌ای از تاریخ عصر قاجار که مقارن اواخر وزارت امیر کبیر و قتل وی تا جنبش مشروطه و سرکوب آن توسط حکومت وقت است.

نشست رونمایی از کتاب «مرکب بنفش» با حضور آزیتا رفیعی سرشکی نویسنده اثر، دکتر ابوالقاسم شیدا استاد زبان و ادبیات فارسی و دکتر عباس عربی مدرس تاریخ‌نگار به عنوان کارشناسان و جمعی از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه شنبه ۲۵ آذر ماه ساعت ۱۷ در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این جلسه می‌توانند به نشانی پاسداران، خیابان گل‌نبی، خیابان ناطق نوری، میدان قبا مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره  ۲۶۷۰۱۴۸۲ تماس بگیرند.


نظر شما