يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۱۱
کد خبر: ۱۳۶۶۰۷
|
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸
با حضور مژگان شیخی نويسنده كودک و نوجوان برگزار می‌شود؛
همزمان با بلندترین شب سال، کتابخانه فرهنگسرای خانواده (یادمان زنده یاد دکتر مهری سویزی) ویژه‌‌برنامه «گُل‌پر» (دورهمی یلدایی نوجوانان کتابخوان محله یوسف آباد)‌ را برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ ویژه‌ برنامه «گُل‌پر» با حضور نوجوانان به اجرای برنامه های متنوعی چون تفال به حافظ، اجرای موسیقی، شاهنامه خوانی، حافط خوانی، قصه گویی ننه سرما با هدف آشنایی نوجوانان با طراحی و اجرای یک برنامه کتاب‌محور اختصاص دارد.

با توجه ویژه به ارزش زمان به‌مدت «یک دقیقه» در شب یلدا که موجب تمایز این شب با سایر شب‌های سال شده است با حضور مژگان شیخی از نويسندگان و مترجمان از فعالان حوزه‌ي كودك و نوجوان قصه گویی و خوانش کتاب برای نوجوانان انجام می‌شود.

شیخی از سال ۶۳ كار نوشتن را با داستان «بلبل نوک طلا و باغ آرزوها» آغاز كرد. وی هم در زمينه ادبيات كودكان و هم ادبيات بزرگسالان فعاليت داشته است و تاكنون بيش از ۱۵۰ عنوان از كتاب‌هايش به چاپ رسيده است كه برخی از آنها دست‌مایه‌ی فيلم‌های سينمايی قرارگرفته‌اند. از آثار او در زمينه ادبيات كودک می‌توان به «زندگی حضرت يوسف»، «تابستان و غاز سفيد»، «دستی برای دوستی» و «گلی در سرزمين زمستان‌ها» و «۳۶۵ قصه برای ۳۶۵ روز سال» اشاره کرد.

همچنین در ادامه این برنامه سوگل عصاری قصه‌گو و نویسنده کودک؛ به قصه‌گویی و خوانش قصه‌های کهن ایرانی برای مخاطبان می‌پردازد.

علاقه‌مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی برای حضور در برنامه «گُل‌پر» می‌توانند روز پنج‌شنبه ۳۰ آذر ساعت ۱۰ به فرهنگسرای خانواده به نشانی خیابان سیدجمال الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان بیست و یکم، بوستان شفق مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با ۸۸۷۰۶۸۶۹ تماس بگیرند.

نظر شما