سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۰۵
کد خبر: ۱۳۹۱۱۶
|
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰
وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مناسبت بزرگداشت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی (۱۸ آوریل/ ۳۰ فروردین) ویژه‌برنامه‌های متنوعی شامل نشست‌های تخصصی و علمی برگزار می‌کند.
ویژه‌برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی برای روز جهانی بناهای تاریخیبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر به نقل از ایرنا، حضور در مجامع بین‌المللی در حوزه‌های موزه‌ای و بناهای تاریخی از جمله راهبردهای معاونت میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است، براین اساس برنامه‌هایی به مناسبت روز بناها و محوطه‌های تاریخی تدارک دیده شده است.

معاونت میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دولت سیزدهم عزم جدی برای توسعه حفاظت از آثار را در دستور کار قرار داده است. از این رو و به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی (۱۸ آوریل/ ۳۰ فروردین) برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده است:

نشست سراسری اعضای شوراهای فنی استان‌ها و نشست دانش سـنتی کاهش و آمادگی در مقابل بحران‌ها؛ روز چهارشنبه ۲۹ فروردین برگزار می شود.

پیش‌تر وزارت میراث فرهنگی اعلام کرده بود که «بازدید از بناها و محوطه های تاریخی؛ پنجشنبه ۳۰ فروردین رایگان است»

همچنین پیش رویداد کنگره معماری و شهرسازی از منظر میراث فرهنگی روز شنبه -اول اردیبهشت- و سمینار بین‌المللی تاثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی؛ (با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین در بناهای تاریخی) روز چهارشنبه- پنجم اردیبهشت- در سمنان برگزار می شود

قرار است ۱۵ نشست تخصصی (از ۲۸ تا ۳۰ فروردین) با موضوع بحران‌های طبیعی و تعارضات اجتماعی در میراث فرهنگی در سراسر کشور به مناسبت روز بناها و محوطه‌های تاریخی برگزار شود.

به گزارش ایرنا، روز گذشته- سه‌شنبه- ۲۸ فروردین ماه- از فعالان و کنشگران بناها و محوطه‌های تاریخی با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تجلیل شد.

منبع: ایرنا
نظر شما