يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۳۴
کد خبر: ۴۹۹۰۱
|
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۰
رييس سازمان پارک ها و فضاي سبز شهر تهران؛
مختاري در نشست خبري روز درختکاري از افتتاح پارک مينياتوري در شهريور سال 91 و همچنين از افتتاح 2 هزار و 300 هکتار از پروژه کمربند سبز تهران در شمال غرب تهران خبر داد و در رابطه با کارهاي حقوقي باغ قلهک نيز به پيگيري شهرداري در اين خصوص اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار «شهر»، رييس سازمان پارک ها و فضاي سبز شهر تهران امروز-يکشنبه،14 اسفند ماه- در نشست خبري روز درختکاري با بيان اينکه در آستانه هفته منابع طبيعي هستيم، در اين رابطه سازمان پارک ها و فضاي سبز شهر تهران برنامه هاي متنوعي تدارک ديده است، گفت: از جمله اقدامات سازمان پارک ها و فضاي سبز شهر تهران مي توان به اجراي طرح توسعه 2300 هکتار جنگلکاري حاشيه شهر تهران در محدوده هاي «آلاسر»، «بازيافت»، «کهريزک فاز1، 2 و 3»، «پادگان محمد رسول الله فاز 2» و «ازتفاعات شمال منطقه 22» اشاره کرد.  


 

وي در رابطه با ميزان سرانه فضاي سبز در سطح محلات شهر تهران اظهار کرد: در حال حاضر سرانه فضاي سبز شهر تهران 14 متر است که تا سال آينده به حداقل استاندارد بين المللي يعني 15 تر مي رسد. 

 


 

مختاري در رابطه با کارهاي انجام شده براي افزايش سرانه فضاي سبز در سطح محلات و مناطق 22 گانه شهرداري تهران گفت: بيش از يک ميليون نهال به صورت رايگان در اختيار شهروندان قرار مي گيرد همچنين کيسه هاي کود و بروشورهاي آموزشي نيز در اختيار شهروندان قرار مي گيرد. 



 

واکاري درختان خيابان وليعصر(عج)

 

وي با اشاره به طرح ساماندهي و واکاري يک بزرگراه و يک خيابان در ايام عيد نوروز گفت: خيابان وليعصر که يکي از سرمايه هاي ملي شهر ماست در طرح استقبال از بهار بازسازي و ساماندهي مي شود.


 

مختاري با بيان اينکه ساماندهي درختان خيابان وليعصر از گونه چنار است، گفت: طرح ساماندهي و واکاري درختان دوطرفه خيابان وليعصر(عج) به طول 36 کيلومتر اجرا مي شود. همچنين وي از توسعه فضاي سبز و غرس درخت دو طرف بزرگراه شهيد چمران حدفاصل چهرراه وليعصر(عج) تا بوستان ولايت خبر داد.


 

رييس سازمان پارک ها و فضاي سبز شهر تهران ادامه داد: اين پروژه از ميدان تجريش تا راه آهن دوماهه به سرانجام مي رسد و تلاش شده از درختان هشت ساله در واکاري استفاده شود.


 

آب رساني فضاي سبز شهر تهران

 

مختاري با اشاره به آب رساني فضاي سبز شهر تهران گفت: در حال حاضر تمامي فضاهاي سبز شهر تهران با آب غير شرب(آب خام) آبياري مي شود و به جز اين ها هم، 155 قنات فعال و 450 چاه نيز توسط شهرداري براي آبياري فضاهاي سبز شهري حفر شده است.  


 

ايجاد فضاهاي سبز در بدنه بزرگراه ها

 

وي در رابطه با ايجاد فضاهاي سبز در بدنه بزرگراه ها گفت: در سال گذشته بزرگراه هاي باکري، چمران، همت ، زين الدين و آزادگان فضاي سبز عمودي شان ايجاد و در سال آينده طراحي فضاي سبز عمودي بزرگراه امام علي (ع) در دستور کار قرار دارد.



تکميل پارک مينياتور تا شهريور 91

 

وي در پاسخ به سوال خبرنگار «شهر» در رابطه اقدامات عمراني پارک مينياتور گفت: پروژه پارک مينياتوري در مساحت نسبتا مناسب، واقع در منطقه 8 تا شهريور سال آينده به پايان مي رسد و افزود: 75 درصد محوطه سازي هاي اين پارک انجام شده و ماکت 12 اثر هنري که ثبت جهاني شده اند نيز در دست انجام است.  


 

قطع شبانه درختان

 

مختاري در خصوص قطع شبانه درختان پايتخت گفت: کميسيون ماده 7 تاکنون اجازه قطع هيچ درختي را صادر نکرده است اما در زمينه پروژه هاي عمراني درختان در فصل زمستان که فصل خواب آنهاست توسط دستگاه ويژه جابه جا مي شوند و قبل از جابه جايي هرس شده براي همين برخي گمان مي کنند اين درختان قطع شده اند.



 

قطع درخت مانند قتل يک انسان است

 

وي تاکيد کرد: قطع درخت ما قتل يک انسان است و هيچ مسئولي در فضاي سبز شهر تهران مجوز اين کار را صادر نکرده است اما ممکن است شبانه افراد سودجو در منازلشان اين کار را انجام دهند.




پرونده باغ قلهک

 

مختاري در خصوص آخرين وضعيت پرونده باغ قلهک گفت: شهرداري پيگيريهاي حقوقي لازم را در اين زمينه انجام مي دهد.



 

توسعه بوستانهاي بانوان

 

رييس سازمان پارک ها و فضاي سبز شهر تهران در رابطه توسعه بوستانهاي بانوان در سطح شهر تهران گفت: 4 پارک بهشت مادران، پرديس، نرگس و شهربانو ويژه بانوان به بهره برداري رسيده و دو بوستان ديگر نيز در دست طراحي داريم.


 

مختاري در خصوص تملک باغ هاي کن گفت: 900 هکتار باغات کن تملک شده و اولين باغ ايراني با نام مستوفي الممالک با درختان 250 ساله خرداد ماه سال آينده افتتاح مي شود.




دهمين نمايشگاه بين المللي گل و گياه 

 

وي در پايان از افتتاح 2 هزار و 300 هکتار از پروژه کمربند سبز تهران در شمال غرب تهران خبر داد و گفت: دهمين نمايشگاه بين المللي گل و گياه نيز ارديبهشت ماه سال آينده برگزار شد.

 

نظر شما