يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۳۷
کد خبر: ۵۰۴۸۹
|
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۴
همزمان با هفته سلامت و با هدف ارائه خدمات سلامت به شهروندان، دهکده سلامت در منطقه 15 برپا مي شود.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 15، اداره سلامت منطقه با برپايي دهکده سلامت از تاريخ 18 تا 24 فروردين ماه در قالب 6 غرفه شامل ويزيت رايگان و تست BMI، مشاوره فردي و تست روانشناسي، کانون هاي محلي، جامعه ايمن، خانه اسباب بازي و معرفي اداره سلامت به ارائه خدمات در حوزه سلامت به شهروندان مي پردازد.

بنابراين گزارش، برگزاري همايش هاي مختلف شامل پياده روي سالمندان، پيشگيري از بيماريهاي ويژه سالمندي با تغذيه سالم، سلامت در سالمندي، لذت بردن از سالمندي، رازهاي سلامتي و طول عمر، سالمندي و آموزش همگاني، پيشگيري از حوادث و بلاياي سالمندي، مراقبت هاي ويژه سالمندي، احترام به پدر بزرگها و مادر بزرگها، دوچرخه سواري نوجوانان و بهداشت و تغذيه سالم دانش آموزان از ديگر برنامه هايي است که از سوي خانه هاي سلامت برگزار ميشود.

اين گزارش مي افزايد، برگزاري کلاسها و کارگاههاي مختلف آموزشي نظير ميان وعده هاي مناسب در مدرسه، تاثير ميوه در سلامت سالمندان، بهداشت دهان و دندان ويژه سالمندان، آموزش بازيافت و محيط زيست سالم، کرامت اجتماعي و سالمندي و ...و نواختن زنگ سلامت در مدارس از جمله برنامه هاي اجرايي در اين زمينه است.

براساس اين گزارش، اجراي سه نمايش ميداني با موضوع هاي سالمندي و زندگي سالم در سطح ميادين اصلي، پارکها و اماکن عمومي، تهيه و توزيع اقلام آموزشي شامل بروشور،cd، کتابچه و ... ارسال پيامک براي اعضاي کانون هاي حوزه سلامت و شهروندان، اطلاع رساني عمومي و تبليغات شهري نيز از ديگر فعاليت هاي اداره سلامت در هفته سلامت خواهد بود.

شايان ذکر است، ديدار با سالمندان کهريزک، عيادت از بيماران و سالمندان بيمار کانون جهانديدگان، تجليل از سالمندان موفق کانون هاي سالمندان و سالمندان فعال محلات، برگزاري ايستگاه هاي سلامت و معاينه و مشاوره پزشکي، برپايي اردوهاي تفريحي و زيارتي و برگزاري مسابقات ورزشي ويژه سالمندان نيز در طول هفته سلامت انجام خواهد شد.

نظر شما