يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۹
کد خبر: ۵۰۶۸۱
|
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۱
معاون اجتماعي- فرهنگي شهرداري منطقه هفت از برپايي جشنواره غذاهاي سالم در حوزه بيماران خاص ويژه سالمندان و تشکيل کانون هاي پزشکان و سالمندي به مدت يک هفته در منطقه خبر داد.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه هفت، محمود منيعي با اعلام خبر فوق گفت:اين جشنواره در راستاي شعار امسال هفته سلامت ويژه سالمندان برگزار مي ود که در اين برنامه سعي شده با شناسايي بيماران مختص سالمدنان غذهاي مناسب با اين بيماريها تهيه و به نمايش گذاشته شود .

وي ادامه داد:با توجه به رايج بودن دو بيماري قلب وعروق و ديابت در بين سالمندان بخش مهمي از غذاهاي تهيه شده در اين جشنواره مناسب با بيماريهاي ياد شده است ضمن اينکه جشنواره فوق از روز 18 فروردين ماه شروع و تا 24 همين ماه در بوستان انديشه از ساعت 14تا 20  برپا است.

معاون اجتماعي- فرهنگي منطقه هفت در ادامه از تشکيل کانون پزشکان محله هاي منطقه ويژه سالمندان و برگزاري کانون هاي سالمندي در منطقه خبر داد و اظهار داشت: هدف از برگزاري  کانون  پزشکان استفاده از تجارب علمي و عملي پزشکان در شناسايي بيماريهاي مربوط به سالمندان و  انتقال به مسولين و پيگيري مشکلات بهداشتي و سلامتي محله است.

وي ارتقاء سطح سلامت و افزايش مشارکت اجتماعي  سالمندان را يکي از اهداف تشکيل کانون هاي سالمندي در منطقه عنوان کرد واظهار داشت: اين کانون همه روزه از ساعت 8 الي 16 در متروهاي سطح ناحيه مستقر بوده و از سالمندان تست قند و تست فشار خون گرفته مي شود. 

نظر شما