يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۸
کد خبر: ۵۱۳۸۵
|
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۶
همزمان با برپايي نمايشگاه بين المللي کتاب تهران اجرا ميشود
معاون فرهنگي و اجتماعي شركت بهره‌برداري مترو تهران وحومه از برگزاري برنامه‌هايي متنوع فرهنگي شركت بهره‌برداري مترو همزمان با برپايي بيست و پنجمين نمايشگاه بين المللي كتاب در مصلي تهران خبر داد.

به گزارش «شهر» به نقل از اداره ارتباطات و امور بين‌المل شركت بهره‌برداري مترو تهران و حومه، حجت الاسلام جعفرپور افزود:با همكاري نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور برنامه‌هاي متنوع فرهنگي از امروز 13 ارديبهشت لغايت 23 ارديبهشت جاري در ايستگاه‌هاي مترو برگزار مي‌شود.

 

ايستگاه مشاوره كتاب

 

وي اظهار داشت: طرح ايستگاه مشاوره كتاب در پنج ايستگاه تجريش، شهيد بهشتي و حرم مطهر در خط يك مترو و صادقيه در خط دو و چهارراه ولي‌عصر در خط چهار برپا خواهد شد.‌در اين برنامه كارشناسان نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور در قالب 10 ميز مشاوره ، توضيحات لازم در خصوص كتاب‌هاي مفيد، سيرهاي مطالعاتي، و بسترهاي مطالعه كتاب مفيد را ارايه خواهند كرد.

اجراي تئاتر با محتواي كتاب و كتاب خواني

 

معاون فرهنگي و اجتماعي شركت بهره‌برداري مترو تهران و حومه ادامه داد: اجراي تئاتر از ديگر برنامه‌هاي پيش بيني شده در اين ايام است كه دو تئاتر يكي با مخاطب و مضامين مربوط به كودكان و در قالب عروسكي و تئاتر ديگر با موضوع اهميت كتابخواني براي جوانان در ايستگاه‌ها اجرا مي شود.

 

نمايشگاه معرفي كتب برتر

 

حجت الاسلام جعفرپور افزود: نمايشگاه كتب برتر در قالب پوستر نمايشگاهي در 30ايستگاه مترو برپا خواهد شد كه مي‌توان از اين مجموعه به پوسترهاي خاكريز هاي كاغذي، شرح خون، روزگاري نو، هماي رحمت و ... كه در قالب طرح اين چند كتاب توسط نهاد كتابخانه هاي آماده شده است اشاره کرد.

 

نمايشگاه كاريكاتور با موضوع كتاب

 

وي با اشاره به ديگر برنامه‌هاي معاونت فرهنگي شركت بهره‌برداري مترو در اين خصوص پرداخت و خاطر نشان كرد: برپايي نمايشگاه كاريكاتور در گالري ايستگاه چهار راه ولي عصر (عج)با موضوع كتاب، ارايه بروشور و اطلاع رساني در واگن ها و ايستگاه ها جهت ارايه اطلاعات كافي و مناسب در اين ايام براي مسافران مترو از ديگر برنامه هاي فرهنگي و اجتماعي شركت است.

 

بنابراين گزارش، فرهنگسراي مترو نيز در چهار ايستگاه تجريش، مصلي، مفتح و دروازه دولت برنامه‌هاي مشاوره، تبليغي و فروش كتاب مناسب و مفيد را اجرا خواهد كرد.

 

تسهيلات شركت بهره برداري مترو در ايام برگزاري نمايشگاه كتاب تهران

  

مدير ارتباطات و امور بين الملل شركت بهره برداري مترو تهران نيز اعلام كرد كه براي آسايش و راحتي بازديدكنندگان از نمايشگاه بين المللي كتاب تهران، اين شركت تسهيلات ويژه‌اي به مسافران خود ارائه مي‌كند.

 

احسان مقدم گفت: در راستاي خدمات رساني هرچه بهتر و بيشتر به هموطنان عزيز و بازديدكنندگان از نمايشگاه بين المللي كتاب تهران در مصلي حضرت امام خميني(ره)، اين شركت اقداماتي را براي تسهيل تردد مسافران به مقصد نمايشگاه كتاب از طريق شبكه ريلي و بخصوص خط يك انديشيده است.

 

وي افزود: براي اين منظور هدوي(سرفاصله گذر حركت قطارها) در خط يك در روزهاي عادي(شنبه تا چهارشنبه) بر اساس برنامه جاري خواهد بود اما از ساعت 19 و سي دقيقه تا ساعت 22 و سي دقيقه(پايان حركت ها) طي روزهاي مذكور، قطارها با حداقل هدوي(سرفاصله گذر حركتها) 5دقيقه سرويس‌دهي خواهند كرد.

 

مقدم تصريح كرد: در روزهاي پنجشنبه دهه برگزاري بيست و پنجمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران نيز حركت قطارها تا ساعت 18 بر اساس برنامه جاري است اما از اين ساعت تا پايان حركت قطارها (22 و سي دقيقه) سرفاصله گذري قطارها به زمان 5 دقيقه كاهش مي‌يابد.

 

مدير ارتباطات و امور بين الملل شركت بهره برداري مترو تهران و حومه خاطرنشان كرد: از آنجا كه حركت قطارها در روزهاي جمعه در خط يك با هدوي(سرفاصله گذر حركتها)7 دقيقه است به منظور سرويس دهي مناسب تر به مسافران، در جمعه هاي ايام برگزاري نمايشگاه كتاب، قطارها در اين خط از ساعت 8 وسي دقيقه تا پايان حركت(22 و سي دقيقه)با هدوي(سرفاصله گذر حركت) 5 دقيقه سرويس دهي خواهند داشت.

 

وي اعزام قطارهاي فوق العاده، استقرار راهنماي مسافر در ايستگاهها، سرويس تجهيزات تاسيساتي از جمله پله هاي برقي و سيستم روشنايي، استقرار تيم هاي امدادي و تعميراتي در ايستگاههاي شهيد بهشتي و مصلي را از ديگر تسهيلات اين شركت در طول برگزاري نمايشگاه بين المللي كتاب تهران برشمرد.

 

به گزارش ارتباطات و امور بين الملل شركت بهره برداري مترو تهران و حومه، سرويس دهي در بخش جنوبي خط يك مترو در محدوده شهرري-حرم مطهر- كهريزك طبق برنامه روزهاي عادي است.

نظر شما