يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۴۱
کد خبر: ۵۲۴۵۶
|
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۴
معاون خدمات شهري شهرداري تهران گفت: مشکلات احداث نخستين کارخانه توليد برق از زباله حل شده و طي آخرين توافقات اين کارخانه اوايل مهرماه به بهره‌برداري مي رسد.

مهر: مجتبي عبداللهي  با اشاره به آخرين وضعيت نخستين کارخانه تبديل زباله به انرژي برق گفت: کارخانه تبديل پسماند به انرژي برق در منطقه 4 با سيستم خازن در حال احداث است که تکنولوژي آن از کشور ايتاليا وارد مي شود.

 

وي ادامه داد: مشکلات اين پروژه که مربوط به وارداتي بودن تکنولوژي آن بود بر اساس آخرين توافقات با پيمانکار و سرمايه گذار حل شده است و تا پايان تابستان و يا اوائل مهرماه به بهره برداري مي رسد.

 

به گفته عبداللهي، ساخت دومين کارخانه نيز به منظور بهره برداري و استفاده بهينه از سرمايه هاي نهفته در دل شهر و کاهش مشکلات زيست محيطي، در منطقه کهريزک دنبال مي شود.

 

بهره‌برداري زباله سوز 300 تني تا پايان سال

 

معاون شهردار تهران از بهره برداري دستگاه زباله سوز 300 تني تا پايان سال جاري خبر داد و گفت: اين دستگاه در حال آماده سازي است و تکنولوژي آن نيز از چين وارد شده است.

 

مشکل ربودن مخازن زباله نداريم / تحويل دو مخزن زباله به ساختمانهاي اداري - تجاري

 

عبداللهي در ادامه در پاسخ به اين پرسش که آيا آماري در خصوص ميزان ربودن مخازن زباله در پايتخت وجود دارد گفت: مشکلي در خصوص ربودن مخازن زباله وجود ندارد و بيشتر ساختمانهاي اداري يا تجاري اين مخازن را بر مي دارند که تعمدي نيز در کار نيست.

 

وي ادامه داد: براي حل اين مشکل برنامه ريزي هاي لازم انجام شده و به زودي به اين ساختمانها دو مخزن تحويل داده مي شود و تکفيک زباله از مبدا نيز انجام شود.

نظر شما