يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۵۰
کد خبر: ۵۳۸۱۵
|
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۰
رييس دانشكده طب سنتي دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: روزه‌داران در طول ماه رمضان بايد غذاهاي حاوي انرژي مصرف كرده و آب به مقدار كافي بنوشند.

به گزارش «شهر» دكترمحمدرضا شمس‌ اردكاني، افزود: روزه‌داران براي تامين آب بدن خود در ماه رمضان مي‌توانند ميوه مصرف كنند البته هر فرد بر اساس خاصيت مزاجي خود بايد ميوه بخورد.

 

معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي تهران در ادامه گقت: روزه‌داران بايد از غذاهايي استفاده كنند كه حاوي قند كافي باشد البته لازم است مبتلايان به ديابت اين گونه غذاها را با احتياط مصرف كنند.

 

شمس اردكاني تصريح كرد: يكي از مهم‌ترين مولفه‌هاي طب سنتي شامل حفظ‌ الصحه(حفظ و نگهداري سلامتي) مي‌شود و نقش مهمي در سلامت جامعه دارد. يكي از بحث‌هاي بسيار مهم در نگهداري سلامت، تغذيه است به گونه‌اي كه در طب سنتي در بسياري از موارد براي درمان بيماري‌ها بيمار به مصرف نكردن برخي مواد غذايي يا كم خوردن غذا توصيه مي‌شود بنابراين روزه‌داري مي‌تواند در حفظ سلامت انسان نقش زيادي داشته باشد.

 

وي با تاكيد بر ضرورت برخورداري روزه‌داران از خواب كافي اظهاركرد: با وجود به هم خوردن برنامه زندگي روزانه لازم است روزه‌داران در ماه رمضان شب‌ها حداقل 6 ساعت و به طور متوسط 8 ساعت بخواند.

 

شمس اردكاني در پايان تاكيد كرد: فلسفه روزه بسيار بزرگ‌تر از خوردن يا نخوردن است و تهذيب نفس در آن نقش زيادي دارد. در طب سنتي به عنوان يك طب كل‌نگر هم به نفس مي‌پردازيم و هم به روح اهميت مي‌دهد. بنابراين از نظر طب سنتي بسيار اهميت دارد و در طب سنتي حالت امر به معروف و نهي از منكر دارد.

 

منبع: ايسنا

نظر شما