يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۳۱
کد خبر: ۵۸۵۹۱
|
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۸
نماينده سازمان بهداشت جهاني در حوزه سرطان در ايران اعلام کرد: هزينه‌هاي کمرشکن سرطان باعث شده يا بيماران خانه‌شان را بفروشند يا مقدمات فوت را آماده کنند.

به گزارش شهر و به نقل از فارس، بيژن صدري‌زاده در هشتمين همايش سالانه انجمن سرطان ايران، افزود: مهمترين مشکل بيماران مبتلا به بيماري‌هاي مزمن و سرطاني هزينه‌هاي سنگين درمان است.

 

وي ادامه داد: بسياري از خانواده‌ها که بيمار سرطاني دارند و تعدادشان هم کم نيست به دليل هزينه‌هاي بالاي درمان که کمرشکن هستند و براي افزايش طول عمر بيمار خود دست به هر کاري مي‌زنند.

 

صدري‌زاده گفت: کارايي سيستم بيمه خدمات درماني بايد به گونه‌اي باشد تا از اين خانواده‌هاي بيماران فقير حمايت کنند.

 

مشاور امور بين‌الملل وزير سابق بهداشت و درمان تصريح کرد: تا دو دهه گذشته عمده مشکلات بيماري‌هاي واگير و عفوني بود اما امروز به دليل تغييرات در جهان مهاجرت به شهرها و بالا رفتن سن جمعيت شاهد بيماري‌هاي ديگري هستيم.

 

وي افزود: بالا رفتن سن جمعيت باعث تبديل بيماري‌هاي واگير به غير واگير شده است به طوري که بيماري‌هاي قلبي و عروقي، سرطان‌ها، ديابت و بيماري مزمن ريوي به ترتيب بيشترين شيوع مرگ و مير در جهان را دارند.

 

صدري‌زاده با اشاره به سياست سازمان جهاني بهداشت براي غلبه بر ترس ناشي از سرطان افزود: ترس از سرطان باعث مي‌شود که افراد براي درمان مراجعه نکنند و تشخيص زودرس کم مي‌شود بنابراين ايران نيز بايد از طريق آگاهي و اطلاع‌رساني به مردم اين ترس را کم کند.

 

نماينده سازمان بهداشت جهاني در حوزه سرطان در ايران 4 استراتژي پيشگيري، تشخيص زودرس، درمان مناسب و مراقبت‌هاي تسکيني را از اولويت‌هاي برنامه اين سازمان دانست و گفت: با افزايش تعهد سياسي و آگاهي سياست‌مداران و همچنين افزايش همکاري‌هاي بين بخشي به عنوان مثال در موضوعات آلودگي هوا يا تغذيه نامناسب باعث مي‌شود پيشگيري در اين حوزه افزايش يابد.

نظر شما