يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۳
کد خبر: ۵۸۸۷۲
|
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۸
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه يک گفت: به منظور اطلاع رساني و افزايش آگاهي شهروندان در مورد ديابت طرح اتوبوس ديابت در شمال تهران اجرا شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه يک محسن جلالي فراهاني گفت: براي جلوگيري از پيشرفت بيماري ديابت به عنوان بيماري خاموش و به حداقل رساندن آسيب هاي ناشي از آن به اعضاي بدن و ترغيب شهروندان به خصوص ميانسالان و سالمندان به چکاپ و معاينه مداوم و انجام تست دوره اي قند خون، طرح اتوبوس ديابت در شمال تهران اجرا شد.

 

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه يک با بيان اينکه اين طرح با مشارکت اداره کل سلامت شهرداري تهران به اجرا درآمد خاطر نشان ساخت: اتوبوس مجهز ديابت در محله ازگل مستقر و به شهروندان خدمات ويژه و رايگان ارائه داد .

 

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري اين منطقه در خصوص خدمات اين اتوبوس نمادين افزود: مشاوره تغذيه، تست رايگان قند خون،مشاوره پزشکي و توزيع بروشور از جمله خدمات بهداشتي و مشاوره اي اتوبوس ديابت بود و مراجعه کنندگاني که پس از معاينه مشخص شد در معرض بيماري ديابت و يا مبتلا به آن قرار دارند به مراکز ويژه ديابت شامل مراکز دانشگاه هاي علوم پزشکي معرفي شدند.

 

وي در ادامه گفت: اتوبوس ديابت با استقبال شهروندان شمال تهران به طور متوسط روزانه بيش از 100 نفر مراجعه کننده داشت.


نظر شما