چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۴۲
کد خبر: ۶۱۴۷۲
|
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲
همزمان با نمايشگاه کتاب صورت مي‌گيرد:
کتاب «ديپلماسي صلح عادلانه در سيره پيامبر اعظم(ص)» در مرکز همايش‌هاي صدا و سيما رونمايي مي‌شود.

به گزارش شهر، اين کتاب نوشته ظفر بنگاش محقق مسلمان ساکن تورنتوي کاناداست و همزمان با برگزاري اجلاس بين‌المللي ديپلماسي و قدرت نرم در سيره پيامبر اعظم(ص) رونمايي خواهد شد.
کتاب «ديپلماسي صلح عادلانه در سيره پيامبر اعظم(ص)» در سال 2011 توسط انتشارات دانشگاه کمبريج با عنوان «نمودهاي قدرت در سيره پيامبر اکرم(ص)» به چاپ رسيده و در بسياري از نقاط مهم فرهنگي جهان توزيع شده است.



ترجمه اين کتاب را اکبر بتوئي بر عهده داشته و کتاب در هفت فصل به رشته تحرير در آمده است. مهاجرت مسلمانان به حبشه، اولين سفيران و کارگزاران ديپلماسي پيامبر اکرم(ص)، پيمان‌هاي عقبه: اهميت و نمودهاي ديپلماسي و قدرت نرم نبوي، پيمان مدينه: تعيين چارچوب‌هاي حقوقي و سياسي حکومت اسلامي، پيمان با قبايل خارج از مدينه: توسعه قلمرو دولت اسلامي، پيمان حديبيه: فتح‌المبين، نامه حکام، سلاطين و فرمانداران خارج از جزيره العرب، حجه الوداع پيامبر(ص) و خطبه وداع در عرفات، سر فصل عناوين اين کتاب است.
«ديپلماسي صلح عادلانه در سيره پيامبر اعظم(ص)» در 375 صفحه با قيمت 25 هزار ريال توسط مجمع جهاني صلح اسلامي منتشر شده است.
اجلاس بين‌المللي ديپلماسي و قدرت نرم در سيره پيامبر اعظم(ص) با حضور 600 ميهمان داخلي و خارجي روز چهارشنبه 18ارديبهشت ماه در مرکز همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما برگزار مي‌شود.
منبع:‌ ايرنا


نظر شما