جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۵۰
کد خبر: ۷۱۹۲۱
|
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
با حضور حجت الاسلام والمسلمین شهاب مرادی برگزار شد
مراسم یاد بود «محمد تقی طاهری» پیرغلام اهل بیت (ع) در ویژه برنامه «پرده عشاق» و با رویکرد ارتقای معرفت عاشورایی ، هویت مذهبی و گسترش فضایل اخلاقی 23 آذر ماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین شهاب مرادی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در هنگسرای ارسباران برگزارشد.

به گزارش شهر، در ابتدای این مراسم مرتضی توکلی مدیر فرهنگ سرا این مجلس را تذکری برای مشتاقان جاودانگی دانست و گفت : دورهم جمع شدیم تا یاد نوکری را که تا نفس داشت از حسین بن علی (ع ) خواند و گریست و گریاند زنده نگه داریم؛ کسی که از نفس او نه سه پسر بزرگوارش ، ده ها عاشق حسینی مدهوش و سرمست فضایل این خانواده شده اند.

توکلی تصریح کرد: کشور ما همیشه به زینت ستایشگری اهل بیت (ع ) مزین بوده است . امروز شاید تشکری از این وجه هم باشد که این خاندان با بصیرت ، بالغ بر پنج دهه حضور موثر در شناخت ابعاد ابی عبدالله (ع ) داشته و از این سبب جزو آزادگان پیرو حضرت روح الله (ره ) بوده است .

وی یاد آور شد : در این مکان که حسینیه ماست به محضر فرد فرد شما عرض می کنم قدرشناسی شما از پیرغلامی که دوازده سال است چهره در نقاب کشیده این پیام را به ارباب مان دارد که می گوید، جان ما فدای ستایشگرانت؛ چه رسد به عزیز تر از جانمان که تو باشی و فرزندان نازنینت .

در ادامه حجت الاسلام ابوالقاسم شجاعی نیز به سخنرانی پرداخت.وی گفت: امشب به یادبود نوکر شریف اهل بیت (ع) آقای محمد تقی طاهری هر چه فکر کردم چه بگویم دیدم بنده با پدر این سه بزرگوار مجالسی داشتم و وقتی منبر تمام می شد حاج محمد تقی عبا به تن می کرد و با یک لحنی می خواند. آقایان نوکری اهل بیت یک مبنای عمیق معنوی می خواهد یعنی باید او را از برای این پست و مقام انتخاب کرد انتخاب خاص نوکری از یک جهت مراتب معنوی عالی آسمانی جستجو می کند حالا دعای مادر یا پدر است، بماند.

وی افزود: مبنای عمیق نوکری اهل بیت(ع) خواست خدا و برگزیدگی خداست. مسلماً کسی که در مرز عمیق نوکری اهل بیت(ع) باشد حتماً مورد عنایت اهل بیت(ع) قرار می گیرد. این همه شیعیان و محبان علی(ع) را کشتند اما دسته ای که توانستند محبت علی(ع) را به مردم برسانند مداحان و سخنرانان اهل بیت (ع) بودند.

شجاعی تصریح کرد: از اکثر روایات بر می آید کسی که برای امام حسین(ع) بگریاند و بگرید و شبیه گریه کنندگان امام حسین(ع) باشد بهشت بر او واجب است. امروز با تمام هزینه هایی که دشمن صرف مبارزه با شیعه می کند شنیدیم که 50 هزار نفر به مذهب تشیع روی آوردند و شیعه شدند.

در این مراسم حاج علی انسانی و حاج اعتمادیان از مداحان اهل بیت مداحی کردند.

در انتها هم با حضور حجت الاسلام شهاب مرادی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت الاسلام امرودی قائم مقام معاون امور اجتمایی و فرهنگی شهرداری تهران، محمد علی قند‌هاری‌نیا معاون فرهنگی هنری سازمان، حجت الاسلام قاسم شجاعی خطیب مذهبی حاج علی آهی، حاج علی انسانی و جمعی از ذاکرین و عاشقان اهل بیت(ع) از خانواده مرحوم طاهری تقدیر وتجلیل به عمل آمد و هدایایی به رسم یادبود به ایشان داده شد.




مطالب مرتبط
نظر شما