يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۵
کد خبر: ۷۹۱۶۰
|
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
یاد موسیقیدان برجسته گرامی داشته شد
مراسم یادمان استاد احمد ابراهیمی جمعه 20 تیر با حضور اهالی موسیقی از جمله شهرام ناظری، حسن ناهید، حمیدرضا نوربخش، معصومه مهرعلی، علیرضا قربانی، مظفر شفیعی، داوود فیاضی و رشید وطن دوست برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دراین مراسم فیلم کوتاهی درباره زنده یاد احمد ابراهیمی پخش شد و شهرام ناظری به عنوان یکی از مهمانان این مراسم دربیان جایگاه هنری زنده یاد استاد احمد ابراهیمی گفت: احمدابراهیمی به معنای واقعی از صفات انسانی بهره مند بود و درویش وار زندگی می کرد و من از مریدان ایشان بودم.
 
استاد آواز ایران افزود: همیشه معتقدم که ای کاش پیش از اینکه هنرمندان از دست بروند به آن‌ها نزدیک شویم و در قالب مراسمی چون گردهمایی یا بزرگداشت از آن‌ها تقدیر کنیم. استاد ناظری سپس قطعه ای را به یاد این استاد آواز اجرا کرد.
  
حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی از دیگر سخنرانان این مراسم بود که ضمن تقدیر از شخصیت احمد ابراهیمی، گفت: بخش مهمی از میراث فرهنگی و معنوی ما ساز و آواز است که متاسفانه در انزواست.
 
وی افزود: "تحمل شنیدن آواز در جامعه کم شده و گوش‌ها با آواز فاصله گرفته‌اند". 
 
نوربخش در ادامه گفت: تواضع در وجود احمد ابراهیمی نهادینه بود، وی به ادبیات اشراف داشت و در کتابخانه ای که به خانه موسیقی اهدا کردند، کتاب ها را که ورق می زدم در حاشیه مطالبی را خواندم که نشان از عمق مطالعه و دانایی ایشان داشت. همچنین علیرغم نگاه ابزاری آوازخوانان امروز جامعه موسیقی کشور، شعر را باتمام وجودش درک می‌کرد. 
  
پس از آن سهیل حکمت آرا به اجرای تکنوازی سه تار در دستگاه شور پرداخت. در ادامه حسن ناهید پیشکسوت نی به درخواست علیرضا پور امید مجری برنامه دقایقی به یاد استاد ابراهیمی سخنرانی کرد و گفت: من از سال 1339 افتخار آشنایی با ایشان را دارم وی مرا با استادان زیادی آشنا کردند و انسان بسیار مهربانی بودند و دانستنی های بسیاری را از حضورشان آموختم .

همچنین در این مراسم داریوش پیرنیاکان و علیرضا قربانی به اجرای ساز و آواز بداهه در دستگاه شور پرداختند و این اولین همکاری این دو هنرمند به احترام زنده یاد احمد ابراهیمی بود. 
نظر شما