چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۰۲
کد خبر: ۸۰۳۶۳
|
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹
سیدعلی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است که نقش شهرداری در کمک و تقویت سینمای ملی و اسلامی و توسعه آن قابل انکار نیست.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سیدعلی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین نکته ای که باید در مورد زیست شهری به آن توجه داشته باشیم این است که مسئولان شهری باید فرهنگ دغدغه شان باشد و مسائل فرهنگی را جز مسائل حاشیه ای ندادند.
 
وی افزود: باید در نظر داشت که شهرداری و زیرمجموعه آن سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران می توانند در تقویت مراکز فرهنگی و دسترسی مردم به سینماها و جریانات هدفمند فرهنگی موثر باشند و نقش شهرداری در کمک و تقویت سینمای ملی و اسلامی و توسعه آن قابل انکار نیست.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس بر ضرورت تعدد سینماها و در دسترس بودن سینماها نگاه و توجه ویژه ای دارد.

طاهری ادامه داد: توجه شهرداری به این موضوع بسیار ضروری و مهم است و اینکه شهرداری باید خودش ذوق و سلیقه فرهنگی داشته باشد و در این سمت حرکت کند و تاکنون هم تلاش های خوبی صورت گرفته است. اگر حرکت در این مسیر جدی تر شود قطعا، کارها بر زمین نمی ماند.

وی درباره جشنواره بین المللی فیلم شهر نیز گفت: باید دید برگزارکنندگان این جشنواره به دنبال چه اهدافی هستند و اگر در راستای هدفگذاری هایشان که از پیش تعیین شده پیش بروند قطعا برگزاری آن مفید خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره فیلم شهری نیز گفت: فیلم شهری باید بیشترین توجهش به معضلات شهری و بطن مردم باشد. اینکه فیلمی در یک اتاق ساخته شود اسمش فیلم شهری نیست زیرا فیلم شهری باید در یک فضای باز و ملموس ساخته شود تا با واقعیت ها تطابق داشته باشد.

طاهری افزود: همانطور که می دانید مقام معظم رهبری هم بر حریم زندگی شهری، سلامت شهروندان و نیز حفظ ذخایر طبیعی شهر تاکید زیادی دارند و از این موضوع دفاع هم کرده اند بنابراین با توجه به این موضوع مسئولان شهری هم باید اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: این امر خود وظیفه ای ملی و دینی، اعتقادی است ضمن اینکه سرشار از حس خدمت به جامعه است که باید نسبت به آن با هوشیاری اهتمام و اقدام نماییم.

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، پنجمین جشنواره بینالمللی فیلم شهر را با رویکرد ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی و توجه به هویت دینی در بهار سال 1394 در تهران برگزار میکند.
مطالب مرتبط
نظر شما