شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۱۱
کد خبر: ۸۰۴۲۴
|
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶
5 اثر از جشنواره عمار در فرهنگسرای سرو به روی پرده می‌رود
در هفتمین روز از پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار در سالن نمایش فرهنگسرای سرو «روزهای خرداد» ساخته مهدی دزفولی ، «رمز و راز ملکه» ساخته مهدی نقویان، «اسلام آمریکایی» اکبر سیاح و مستند «بدون مرز، عشق» ساخته وحید فراهانی برای مخاطبان اکران می شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، اکران آثار پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار از روز چهارشنبه 10 دی ماه در سالن نمایش فرهنگ سرای سرو آغاز شده است. در هفتمین روز از پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار در سالن نمایش سرو 5 اثر به روی پرده می رود.


 رو شدن «رمز و راز ملکه» به روی پرده نقره ای

رمز و راز ملکه به زندگی و اختیارات ملکه انگلستان می پردازد.در این مستند که به بهانه شصتمین سال تاجگذاری الیزابت دوم تولید شده به مختصری از تاریخ انگلستان، مستعمرات این کشور و کشورهای مشترک المنافع انگلیس نیز می پردازد و مخاطب را با این موارد آشنا می کند. پاسخ به برخی سوالات، نظیر اختیارات ملکه در اداره کشور و کشورهای تحت نفوذ مستقیم ملکه، ساز و کار کشورهایی که با نماینده ملکه اداره می شوند و... از جمله مواردی است که در این مستند به آن پرداخته شده است. این مستند 58 دقیقه ای ساخته مهدی نقویان است و توسط مرکز مستند سوره حوزه هنری تولید شده است.


«روزهای خرداد» روایتی متفاوت از انتخابات 88،

مستند روزهای خرداد روایتی متفاوت از انتخابات 88، است که در آن ابراهیم یزدی، فائزه هاشمی؛ احمد منتظری، الهه کولایی، محمدحسین صفارهرندی ، وحید یامین پور، حجت الاسلام محمد مصلحی، عبدالرضا داوری، عباس عبدی، سید نظام الدین موسوی و عباسعلی کدخدایی به ارایه نظرات خود در این باره می پردازند.
مستند روزهای خرداد به کارگردانی مهدی دزفولی و تهیه کنندگی محسن یزدی است که در مرکز مستندسازی حوزه هنری تولید شده است.
این مستند حاصل 10 ماه تحقیق، پژوهش و تولید است که سعی کرده نگاهی متفاوت به انتخابات ریاست جمهوری سال های 88 و 92 داشته باشد و این دو انتخابات را مورد بررسی قرار دهد.


«بدون مرز، عشق» روایت گر نبرد گروه های مردمی عراق با داعش 

«بدون مرز، عشق» نمایان گر پیشروی سریع جبهه مقاومت و دفاع از شعائر و ارزش های دینی در منطقه است. مستند "بدون مرز، عشق" به تهیه کنندگی سید هاشم موسوی و کارگردانی وحید فراهانی درباره نبرد گروه های مردمی عراق با داعش ساخته شده است و توانسته یکی از گروهای عراقی که با داعش در نبرد است را به تصویر بکشد. مستند "بدون مرز، عشق" توانسته روایت یکی از گروه ها یعنی "گردان سیدالشهدا" را به مخاطب ارایه کند. این گروه از سال 2003 با جریان اشغالگری آمریکا مبارزه می کرده و پس از سال 2011 نقش موثری در سوریه داشته و گردان هایی از آن برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) در آنجا حاضر شدند که پس از رخداد مسأله داعش به عراق بازگشتند.


«خالد و مجتبی»علیه وهابیت سعودی 

مستند "خالد و مجتبی" برنامه نخست مجموعه پشت پرده شام است که از کشور سوریه تهیه شده است. این مستند به روایت دوهمرزم سنی و شیعه به نام های خالد و مجتبی در منطقه حجیره از منطقه سیده زینب است که علیه وهابیت سعودی در حال مبارزه می باشد می پردازد.
این مستند جریان وهابیت سعودی و نقش عربستان سعودی در ایجاد فتنه مذهبی در سوریه را نشان می دهد. این مستند 42 دقیقه ای توسط روح ا... رفیعی ساخته شده است.


«اسلام آمریکایی»

نماهنگ "اسلام آمریکایی" شبکه های تفرقه افکن منتسب به شیعیان که از انگلیس و آمریکا پخش می شوند را روایت می کند. این نماهنگ را که برگرفته از صبحت های مقام معظم رهبری در خصوص اسلام آمریکایی و هشدارهای معظم له است، علی اکبر سیاح طاهری ساخته است.


هفتمین روز اکران پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار از ساعت 10 روز چهارشنبه 17 دی ماه در سالن نمایش فرهنگ سرای سرو به نشانی خیابان ولی عصر (عج)، ضلع شمالی پارک ساعی، َکوی ساعی یکم برگزار می شود.


علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص اکران فیلم های عمار می توانند با شماره 1837 تماس بگیرند و یا به درگاه اینترنتی به نشانی .ir sarv.farhangsara مراجعه کنند.
مطالب مرتبط
نظر شما