شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۴۹
کد خبر: ۸۰۵۹۶
|
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰
یک عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران گفت: نمایشگاه‌های مختلفی در طول سال در حوزه‌ی کتاب برگزار می‌شود، اما نمایشگاه یاد یار مهربان با حضور توأمان اولیاء مدرسه و دانش‌آموزان از اهمیت خاصی برخوردار است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مجتبی شاکری درخصوص برگزاری دوازدهمین نمایشگاه «یاد یار مهربان» گفت: بعد از برگزاری 11 دوره از نمایشگاه این امید وجود دارد که این دوره از نمایشگاه با تأثیرگذاری بیشتری برگذار شود.
 
وی افزود: این نمایشگاه در بعد تخصصی از اهمیت فراوانی برخوردار است زیرا جامعه‌ی هدف آن کودکان و نوجوانان هستند.
 
این عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران نهادینه کردن فرهنگ مطالعه را نیازمند فرهنگ‌سازی از سنین پایین دانست و خاطرنشان کرد: برای این‌که کودکان و نوجوانان در آینده بتوانند در عرصه‌های مختلف صاحب نظر و اندیشه باشند و فرهنگ مطالعه در آن‌ها نهادینه شود، باید از سنین پایین با این فرهنگ انس بگیرند.
 
شاکری حضور اولیای مدرسه در کنار دانش‌آموزان را در نمایشگاه یاد یار مهربان مهم ارزیابی کرد و افزود: نمایشگاه‌های مختلفی در طول سال برگزار می‌شود اما این نمایشگاه مطمئناً با حضور توأمان اولیای مدرسه و دانش‌آموزان تأثیر مضاعفی روی نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در کودکان و نوجوانان خواهد داشت.
  
وی ادامه داد: اولیای مدرسه در انتخاب کتاب درست و مناسب به کودکان و نوجوانان کمک می‌کنند که این مسئله به‌خوبی در نمایشگاه یاد یار مهربان مورد توجه قرار گرفته است.
 
عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر بحث و تبادل نظر میان اولیای مدرسه و ناشران را در بستر نمایشگاه یاد یار مهربان پراهمیت توصیف و یادآوری کرد: این مسئله موجب می‌شود دیدگاه‌های اولیای مدرسه به ناشران منتقل شود و آن‌ها کتاب‌هایی را تولید کنند که مورد توجه دانش‌آموزان قرار گیرد.
  
شاکری در پایان از توجه ویژه‌ی کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران به این نمایشگاه خبر داد و گفت: کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در این دوره توجه ویژه‌ای به نمایشگاه خواهد داشت و بعد از پایان نمایشگاه ارزیابی خوبی از تأثیرگذاری آن صورت خواهد گرفت.

مطالب مرتبط
نظر شما