پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۱۲
کد خبر: ۸۰۵۹۵
|
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷
یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کرد:
حجت السلام کیایی‌نژاد با تاکید بر اینکه جامعه پویا نیازمند مطالعه و انس با کتاب است، نمایشگاه یاد یار مهربان را اقدامی موثر در تعمیق فرهنگ مطالعه دانست.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام مفید کیایی‌نژاد عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص اهمیت تقویت فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه گفت: جامعه‌ پویا نیازمند مطالعه و انس با کتاب است و هر اقدامی برای تعمیق این فرهنگ بسیار مهم و حائز اهمیت است.
 
وی با اشاره به تأکید پیامبر گرامی اسلام (ص) و دیگر معصومین (ع) به ارتباط با کتاب در طول تمام زندگی تصریح کرد: همان‌طور که پیامبر گرامی اسلام (ص) و دیگر اهل بیت (ع) به انس با کتاب در تمام طول زندگی تأکید کرده‌اند نباید از ایجاد ارتباط با کتاب در سنین کودکی برای فرزندانمان غافل شویم. 
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برگزاری نمایشگاه یاد یار مهربان را اقدامی در جهت ایجاد ارتباط میان کتاب و کودکان و نوجوانان دانست و بیان کرد: کودکان و نوجوانان نباید در سنین کودکی از مطالعه و کتاب‌خوانی غافل شوند، برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها می‌تواند به علاقه‌مندی آن‌ها به فرهنگ مطالعه کمک کند.
 
حجت‌الاسلام مفید کیایی‌نژاد اهدای رایگان کتاب به مدارس را مهم‌ترین هدف نمایشگاه یاد یار مهربان دانست و عنوان کرد: نمایشگاه یاد یار مهربان در این 11 دوره سنت نیکویی به نام اهدای کتاب به مدارس را بنا نهاده و نقش مهمی در انس با کتاب در میان کودکان و نوجوانان بر عهده گرفته است.
 
وی افزود: مطمئناً این نمایشگاه نباید منحصر به تهران شود و شهرهای دیگر هم با الگوگیری از این نمایشگاه می‌توانند کتابخانه‌های مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه‌ی شهر خود را تجهیز کنند.
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عرضه‌ی نوشت افزار مطابق با فرهنگ ایرانی اسلامی را نیز از دیگر جنبه‌های موفق نمایشگاه دانست و گفت: خوش‌بختانه نمایشگاه از دوره‌ قبل عرضه‌ نوشت‌افزار مطابق با فرهنگ ایرانی اسلامی را هم آغاز کرده است که این مسئله باید با حمایت مسئولین در دیگر نمایشگاه‌ها و مراکز فرهنگی کشور گسترش پیدا کند.
 
حجت‌الاسلام کیایی‌نژاد خواستار برگزاری بیشتر این‌گونه نمایشگاه‌ها در طول سال شد و بیان کرد: برگزاری بیشتر این‌گونه نمایشگاه‌ها در طول سال به تدریج مطالعه را به جزئی از زندگی کودکان و نوجوانان تبدیل می‌کند و بستر رشد آن‌ها در ابعاد مختلف را فراهم می‌سازد.

مطالب مرتبط
نظر شما