شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۹
کد خبر: ۸۰۵۸۰
|
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در آیین گشایش دوازدهمین نمایشگاه «یاد یار مهربان» پرداختن به موضوع کتاب و فرهنگ مطالعه را یک فریضه واجب فرهنگی دانست و گفت: با وجود همه تلاش‌ها همچنان تا جامعه‌‌پذیری کتاب و ارتقای فرهنگ مطالعه فاصله زیادی داریم.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت الاسلام شهاب مرادی در آیین گشایش دوازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان با تاکید بر اهمیت مقوله کتاب گفت: در فرایض فرهنگی پرداختن به موضوع کتاب یک فریضه واجب فرهنگی است و جا دارد از بنیانگذاران این نمایشگاه و همه کسانی که در راه‌اندازی و برگزاری آن فعال بوده‌اند تشکر کنم.
 
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تصریح کرد: با وجود همه تلاش‌ها و به کار گرفتن امکانات و توجه ویژه در این حوزه همچنان تا جامعه‌‌پذیری کتاب و ارتقای فرهنگ مطالعه فاصله زیادی داریم.
 
وی با بیان اینکه کتاب باید تبدیل به کالایی شود که مردم در زندگی و مسائل مختلف به آن رجوع کنند، افزود: یکی از مهمترین مشکلات در این زمینه فرهنگ شفاهی ماست و اینکه افراد اغلب اصل را بر دانسته‌های خود می‌گذارند و نیازی به یادگیری و مطالعه احساس نمی‌کنند؛ امیدواریم با تلاش همه به سوی جایگاه مطلوب حرکت کنیم و چشم‌انداز مورد انتظار رهبری را تحقق بخشیم.
 
صبح امروز دوازدهمین نمایشگاه «یاد یار مهربان» با حضور محمد باقر قالیباف شهردار تهران، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش پرورش، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام شهاب مرادی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید مجید حسینی مدیر عامل نشر شهر و مدیران فرهنگی و حوزه نشر در بوستان گفت‌وگو افتتاح شد.
 
این نمایشگاه تا هفتم بهمن از ساعت 9 تا 17 و عرضه 19 هزار عنوان کتاب با تخفیف 20 درصدی در بوستان گفت‌وگو پذیرای کتاب‌دوستان است.

مطالب مرتبط
نظر شما